En Karlstadsvagn i Huvudstan

Startat av Peter Erret, 25 januari 2009, 15:39:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 25 januari 2009, 15:52:54 PM
Omlackad f.d. Interbus?

Nej den har inte varit hos Interbus. Swebus hade på några orter beställningstrafik utanför Interbus och bussarna för denna lackades som den på bilden. Jag kan på rak arm erinra mig att sådana bussar funnits i Skövde och Gävle också. Det har alltså gällt orter där man har omfattande linjetrafik men liten beställningstrafik.

j-a

Här är en bild på systern i Hundfjället (Sälen) april 2008

Christer K

Vad har hänt med Färjestads bussen som var lackad Lila?
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 25 januari 2009, 16:20:39 PM
Ja 5837 var som ny i Gävle och systern 5838 i Arvika

Hmm, jag har 5837 noterad som Arvika, blivit flyttad??

j-a

Citat från: Christer K skrivet 25 januari 2009, 20:47:41 PM
/ Christer K
Om det är vanhoolen 3795 du menar så blev väl den vitlackad med blå/röda ränder.Men jag har nåt minne av att jag sett den på busmarkets hemsida i höstas

Walter

Citat från: Christer K skrivet 25 januari 2009, 20:47:41 PM
/ Christer K

Beror på vilken du menar? Gamla Färjestadsbussen 4400 (fd Westin) rullar nu för Brynäs i Gävle som andra buss. Ny buss för Färjestad är 0019 (fd VL) Brynäs har även 6764 (även den fd VL) som första buss.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: j-a skrivet 25 januari 2009, 21:54:32 PM
Om det är vanhoolen 3795 du menar så blev väl den vitlackad med blå/röda ränder.Men jag har nåt minne av att jag sett den på busmarkets hemsida i höstas

Stämmer!