Huvudmeny

Torsdag med fel kärra

Startat av Jocke Selling, 24 januari 2009, 19:31:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Torsdag morgonen började med ledvagnstur, enda passet på listan då vi inte kör våra egna vagnar.

Det blev denna fd "Skålmarvagn", trevlig kärra, fabrikatet till trots ;D

Eftermiddagen bjöd på överaskningar, en utsättningsmiss ledde till att jag slutligen hamnade i denna.

Östhammars lilla pärla, och nästan i klass med 1917  ;).

//Jocke

RoTe

Vad tycker du om Carrus fifty?

Jag tycker förarmiljön är usel. Jag kommer inte ur förarbåset utan att skjuta stolen längst bak.  :-\

Jocke Selling

Citat från: RoTe skrivet 24 januari 2009, 20:52:10 PM

Jag tycker förarmiljön är usel. Jag kommer inte ur förarbåset utan att skjuta stolen längst bak.  :-\

Du har en poäng, men när man väl krypit in där så har man inte någon överdriven längtan ut ;), vad jag förstått i övrigt är skicket på 97:an som natt och dag jämfört med era 94-96.
När jag började köra var 3996,3997 knappa året gamla, och en fröjd att köra, jo - vi hade dem i Uppsala på den tiden. Men som sagt förarbåset är trångt.

AO

I dessa bussar är passagerarstolarna så tätt placerade att alla över 160 cm måsta sitta snett med benen för att få plats.

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 24 januari 2009, 20:52:10 PM

Det beror nog inte enbart på Fifty-karossen. På Fridströms båda Scania Fiftys finns det väldigt gott om benutrymme för långa förare. De flesta Volvo 8700 däremot...

yngrot

Det är väl till stor del en specfråga både med förarplatsstorlek och hur passagerarstolar sitter. I alla fall för så här länge sen kunde man påverka förarutrymmet nu verkar det nästintill omöjligt.. :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina