Huvudmeny

Hur infoga en bild?

Startat av En buss brummar, 24 januari 2009, 08:31:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

En buss brummar

Jag har sökt i forumets sökfunktion, maken till trög sökfunktion får man leta efter och inte fann jag något svar där heller, jag har läst i hjälpfunktionen, inte hittade jag något svar där heller... Så ursäkta om jag frågar en fråga som är vanlig, men hur i **** infogar man en bild i forumet?

Jag klickade på knappen "infoga bild" trodde då att jag skulle söka mig fram till platsen där bilden ligger, men istället skall jag skriva in någon html kod?

markören blinkar mellan img och /img har aldrig kodat html så jag fattar nada...

Ev tänkte jag ge mig ut på en heldagars fototur idag och plåta Blå Express färdväg med spännande platser, inte särskilt intresserad av bussar eller plåta bussar, men va fean, kan man glädja andra så kan man ju ta några bilder....

JAB

Citat från: En buss brummar skrivet 24 januari 2009, 08:31:44 AM
Jag har sökt i forumets sökfunktion, maken till trög sökfunktion får man leta efter och inte fann jag något svar där heller, jag har läst i hjälpfunktionen, inte hittade jag något svar där heller... Så ursäkta om jag frågar en fråga som är vanlig, men hur i **** infogar man en bild i forumet?

Jag klickade på knappen "infoga bild" trodde då att jag skulle söka mig fram till platsen där bilden ligger, men istället skall jag skriva in någon html kod?

markören blinkar mellan img och /img har aldrig kodat html så jag fattar nada...

Ev tänkte jag ge mig ut på en heldagars fototur idag och plåta Blå Express färdväg med spännande platser, inte särskilt intresserad av bussar eller plåta bussar, men va fean, kan man glädja andra så kan man ju ta några bilder....

Ett tips.

Gå till ett inlägg med bilder i, och klicka på citat så ser du hur adressen till bilden skall läggas in mellan img-taggarna.
Lycka till

Kinslayer

Du laddar upp bilden på en server typ Photobucket och där får du en IMG code som du klistrar in när du skriver här. Kopierar du hela den länken den så behöver du inte trycka på "infoga bild"

En buss brummar

hmmms... ok... jag kan alltså inte infoga direkt från min hårddisk?

jaja.. tack för hjälpen i alla fall!

Jonas Gustafsson

Citat från: En buss brummar skrivet 24 januari 2009, 09:49:16 AM
hmmms... ok... jag kan alltså inte infoga direkt från min hårddisk?

jaja.. tack för hjälpen i alla fall!

Nix, den måste ligga på Internet. Men att skaffa ett gratis konto på Photobucket t. ex. går snabbt och lätt.

Jag vill gärna se bilder från Blå Express så jag hoppas du finner det mödan värt! :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.