Blå buss på röd linje

Startat av Peter Erret, 24 januari 2009, 00:20:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Kanske inte så vanligt men när Strömma Buss hjälper SL så kan vad som helst hända.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Erret skrivet 24 januari 2009, 00:20:00 AM

Kanske inte så vanligt men när Strömma Buss hjälper SL så kan vad som helst hända.
Fortsätter det så här kanske Strömma Buss borde lägga egna anbud på SL-trafiken... ::)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

ch

Ser att den har Västtrafik-dekoren på sidan också.

Magnus_J

undrar om det blir viten för det  ;D

JDS

Citat från: Peter Erret skrivet 24 januari 2009, 00:20:00 AM

Är detta en förstärkningsvagn eller en ordinarietur?

Zella

Såg den för ett par månader sedan...  ::)

Karsten

Citat från: JDS skrivet 26 januari 2009, 15:05:13 PM
Är detta en förstärkningsvagn eller en ordinarietur?

Det ser tämligen ordinarie ut, eftersom Linariaskylten som speglas i väntkuren visar 448 som nästa avgång. Jag har svårt att tänka mig att man kör extravagnar på 448 (även om det skulle behövas när det går MAN på linjen).

JDS

Citat från: Karsten skrivet 26 januari 2009, 17:30:38 PM
Det ser tämligen ordinarie ut, eftersom Linariaskylten som speglas i väntkuren visar 448 som nästa avgång. Jag har svårt att tänka mig att man kör extravagnar på 448 (även om det skulle behövas när det går MAN på linjen).

Får man ha främmande vagnar på ordinarieturerna då? Har den SL Access-maskiner t ex?

Karsten

Citat från: JDS skrivet 26 januari 2009, 19:55:05 PM
Har den SL Access-maskiner t ex?

SL tillhandahåller ju bärbara kortavläsare till konduktörerna på lokalbanorna, jag förutsätter att samma utrustning finns att tillgå för bussföretagen om bussarna saknar fast utrustning.

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 26 januari 2009, 20:12:22 PM
SL tillhandahåller ju bärbara kortavläsare till konduktörerna på lokalbanorna, jag förutsätter att samma utrustning finns att tillgå för bussföretagen om bussarna saknar fast utrustning.

Westin på 565 är väl ett undantag isåfall.

Marc

Citat från: Karsten skrivet 26 januari 2009, 17:30:38 PM
Nere i Vikingshill sitter en boggi fast i halkan. Trafikledaren bryr sig inte utan skickar ner nästa boggi på 448, även den fastnar... Istället för att ställa trafiken så skickar man ner denna buss på ordinarie avgång, som utan problem tar sig fram. Björknäsförarna har tydligen en alldeles för hög servicekänsla, trots att hållplatsen Risetvägen ligger i uppförslut (och en buss ligger vid sidan), så måste man tydligen stanna vid stolpen!

JDS

Citat från: Marc skrivet 26 januari 2009, 20:30:44 PM
Nere i Vikingshill sitter en boggi fast i halkan. Trafikledaren bryr sig inte utan skickar ner nästa boggi på 448, även den fastnar... Istället för att ställa trafiken så skickar man ner denna buss på ordinarie avgång, som utan problem tar sig fram. Björknäsförarna har tydligen en alldeles för hög servicekänsla, trots att hållplatsen Risetvägen ligger i uppförslut (och en buss ligger vid sidan), så måste man tydligen stanna vid stolpen!

De tar sin trafikhandbok från 1988 på största allvar!  ;D ;) :P :-*

Karsten

Citat från: Patrik skrivet 26 januari 2009, 20:20:21 PM
Westin på 565 är väl ett undantag isåfall.

Okej, men de har väl åtminstone stämpel att tillgå? Westin har väl kört 565 rätt länge nu, hur är det t.ex med tillgängligheten för resande med barnvagn?

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 26 januari 2009, 21:12:39 PM
Okej, men de har väl åtminstone stämpel att tillgå? Westin har väl kört 565 rätt länge nu, hur är det t.ex med tillgängligheten för resande med barnvagn?

Stämpel är möjligt att jag sett någon gång, dock inte alltid. Har blivit många turer sen man startade för knappt tre år sen.
Barnvagn är bara att glömma, har aldrig sett det på linjen heller och det är nog inte så konstigt med tanke vilka tider linjen går.

Karsten

Citat från: Marc skrivet 26 januari 2009, 20:30:44 PM

Man MÅSTE stanna vid stolpen! Det tyckte i alla fall föraren som 2 minuter efter avgång körde fram som 422 och ställde sig snett vid hållplatsen så att 471 hindrades under den tid det tog för 422:an att lasta. Ibland blir man bara för trött.. :'(