Sunny Beach - Nessebar

Startat av Hans Fredriksson, 21 juli 2007, 20:53:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Lämplig buss om man vill ta sig från Sunny Beach till Nessebar.
Men då måste man befinna sig i Bulgarien.

Inga problem att fotografera. Förarna ställde villigt upp.
En anledning kan vara att det var frun som fotograferade.

Niklas Bygdestam

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 21 juli 2007, 20:53:32 PM

Ser ut som om det är en gammal Neoplan som skymtar bakom. Verkar vara en gammal Cityliner från omkring 1980 eller kanske till och med från slutet på 1970-talet. Det blev inte en bild på denna också?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Hans Fredriksson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2007, 21:07:03 PM

Ser ut som om det är en gammal Neoplan som skymtar bakom. Verkar vara en gammal Cityliner från omkring 1980 eller kanske till och med från slutet på 1970-talet. Det blev inte en bild på denna också?

Jo jädra hon fick med den också!
Kan nämnas att jag var inte med till Bulgarien. Jag har växt ifrån sol och badsemestrar.
Jag var i Bulgarien för ett antal år sedan och känner inte igen mig på bilderna.
Busstationen var då en grusplan belamrad med tiggande zigenare och Sunny Beach hade den charmiga gråheten som sovjetiska eliten trivdes i liksom jag. Till och med arbetaren från det sovjetiska arbetarparadiset kunde få semestra i Bulgarien. Resor var endast tillåten inom sovjetparadiset men Bulgarien var mest russifierat av satelitländerna och  var då ett lämligt resmål för kamraterna. Kommer ihåg  de ryska skolbarnen på skollov. Sådan pli har inte den hårdaste svensk söndagsskola på barnen.