Historien upprepar sig i Umeå

Startat av Ersa, 23 januari 2009, 20:09:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Idag är det skriverierna i lokalmedia om att Swebus inte ersätter sina vikariebussar nu efter nyår.
För ett år sedan fick Veolia kritik från många håll för att de inte ersatte alla "gamla" normalgolvare innan 1 jan 2008.
Men ilskan mot Veolia verkar alla ha glömt numera?


Här med fejkad nostalgiskyltning.




Stefan Lindström

Så här i efterhand önskar man att Veolia inte hade fullgjort det åtagandet. Det var ju faktiskt riktigt bra bussar man gjorde sig av med. Men det hade nog skett ändå - oavsett entreprenör. Vad man än tycker om det så är normalgolv numera en politisk omöjlighet.

Ersa

#2
Citat från: Stefan Lindström skrivet 23 januari 2009, 20:41:09 PM
Så här i efterhand önskar man att Veolia inte hade fullgjort det åtagandet. Det var ju faktiskt riktigt bra bussar man gjorde sig av med. Men det hade nog skett ändå - oavsett entreprenör. Vad man än tycker om det så är normalgolv numera en politisk omöjlighet.

Nog hade det varit kul att behålla en hel del av dessa sex st CN113ALB och låta dem gå enbart på direktbusslinjerna 72, 73, 74 och 76. Då dessa linjer enbart är avlastningar av "vanliga" blå lågentrélinjer kunde man således ha låtit bli lågentrékrav på just direktbussarna, som ju fungerar som snabba arbetspendlarlinjer där inga barnvagnar, rullstolar eller pensionärer någonsin åker.

Men vi har ju politik med i spelet... och därmed rök chanserna, och nu är dessa välskötta bussar skrot, eller reservdelar i Ryssland. Synd. De skulle passa bra som varma reservbussar med bra vinteregenskaper... ::) Men lågentré är ju tyvärr viktigare än värme och framkomlighet.