Vid Bohus Fästning årets näst sista dag (5 bilder)

Startat av Jonas Gustafsson, 22 januari 2009, 23:27:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Dagen innan nyårsafton hade jag den äran att få träffa bussnackaren Jonatan "Jona" Rydberg som befann sig i Göteborg under helgerna. Vi besökte bland annat Kungälv. Dessa 5 bilder är tagna på eller omkring Fästningsholmen där Bohus Fästning (som syns bakom Orusttrafiken 70066 och 70068) tronar...

Den korta linje 401 går fram och tillbaka över Göta Älv mellan Kungälv och Bohus och körs av GS i Älvängen. Kungälvs kyrka syns i bakgrunden.



Vad GS 174 gjorde här vet jag inte-den brukar gå på linje 408 Nödinge-Vimmersjön (som synes skyltas bussen också 408).



Så några gröna expresser från Orusttrafiken.





Jag var ju tvungen att ta en bild i Jonatans smak också... :)



//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Snyggt svep. Undrar var GS Ale vagnar hamnar till sommaren.

Jonas Gustafsson

Citat från: Tomas skrivet 22 januari 2009, 23:39:52 PM
Snyggt svep.
Tack detsamma! (syftar på ditt senaste jobbreportage)
Citat från: Tomas skrivet 22 januari 2009, 23:39:52 PM
Undrar var GS Ale vagnar hamnar till sommaren.
MAN-vagnarna 136-139 borde väl logiskt sett hamna på Majorna?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

ch

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 22 januari 2009, 23:54:37 PM
MAN-vagnarna 136-139 borde väl logiskt sett hamna på Majorna?
//Jonas
Håller de hela vägen till Majorna då? ;)

Jona

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 22 januari 2009, 23:27:28 PM
Jag var ju tvungen att ta en bild i Jonatans smak också... :)

//Jonas G

Japp den blev riktigt bra också. Tack för trevligt bildsvep och Tack för sällskapet på denna fototur....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Erling.L

Citat från: Tomas skrivet 22 januari 2009, 23:39:52 PM
Snyggt svep. Undrar var GS Ale vagnar hamnar till sommaren.

eller så hamnar alla 13X vagnarna i mölndal då alla Dob vagnarna faller för åldern o samma med 15X 220,215
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Jonas Gustafsson

Citat från: Jona skrivet 23 januari 2009, 08:18:14 AM
Japp den blev riktigt bra också. Tack för trevligt bildsvep och Tack för sällskapet på denna fototur....

/Jona

Tack detsamma!
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.