Huvudmeny

Scania buss.

Startat av Möllers, 20 januari 2009, 01:32:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Hittade en intersant sida om denna busstypen mycket liggt DAB bussen som kör i Trelleborg.
Undra om sverige kommer ha såna iår tror  ???

http://www.nahradnediely.sk/index.asp?co=980&title=scania-predstavuje-autobus-buducnosti

Bussmicke

Är väl en vidareutveckling av den tidigare DAB:en tycker jag det ser ut som.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Det där är en hybrid buss som scania tagit fram det är en etanolhybrid

http://www.scania.se/images/s.10-13_elhybriden_tcm136-157119.pdf

två sekunders sökning så får amn svar

Möllers

mmm Har för mig dom ska köra i Finland om jag har rätt dom är tillvarkat i Polen tror jag.
Men kan man inte sätta en annan motor i dom med än Hybrid.
Tycker Eslöv eller Trelleborg Ängelholm hade passat bra dom bussarna.

Henasa

Bilderna är iaf tagna i Södertälje!!

Zella

Den gråa scanian var på svenska mässan "persontrafik 2008"

Niklas Bygdestam

Är inte ratten precis i mitten på denna?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 20 januari 2009, 21:00:52 PM
Är inte ratten precis i mitten på denna?

Ja, det blir svårt med en annan placering om man vill ha framaxlarna längst fram och således måste placera förarplatsen mellan dessa. Det var samma sak med DAB-Silkeborg. Ontario II lyckades dock med en lösning där föraren satt på en piedestal.

yngrot

Usch ja ovanpå motorn buller och värme vart det ... :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Knut

Liker ikke denne bussen. Man må jo snu seg helt rundt om man skal selge billetter til noen reisende. Jeg er ikke den største bussfører på denne jord og jeg hadde problemer med å komme inn i førerplassen på den som var på messen i Göteborg

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 januari 2009, 02:01:12 AM
mmm Har för mig dom ska köra i Finland om jag har rätt dom är tillvarkat i Polen tror jag.
Men kan man inte sätta en annan motor i dom med än Hybrid.
Tycker Eslöv eller Trelleborg Ängelholm hade passat bra dom bussarna.

I Trelleborg kommer det bli CNG idecember, Ängelholm kommer troligtvis också få CNG efter kommande upphandling.
I branschen i 40 år