Norge har väldigt billigt godis;)

Startat av bjalle, 18 januari 2009, 17:34:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 januari 2009, 17:34:34 PM

Hos Godisland mitt emot hamburgerstället Erikssons kostar det bara motsvarande 69,90 kr/kilot.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erol

Där har man varit ett par gånger ja... btw sprang på dig Martin en snabbis i dörren då

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 januari 2009, 18:44:04 PM
Hos Godisland mitt emot hamburgerstället Erikssons kostar det bara motsvarande 69,90 kr/kilot.

Det nämnda hamburgarstället, var det där du och jag åt när jag var uppe?
Dessutom är detta i norska kronor, gör inte saken direkt billigare

Erol

om du har station i ryggen Björn och går rakt neråt mot stan så ligger det på höger sida sen

bjalle

Citat från: Erol skrivet 18 januari 2009, 19:12:52 PM
om du har station i ryggen Björn och går rakt neråt mot stan så ligger det på höger sida sen

Låter som det kan stämma.......

Martin Maltkvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 januari 2009, 19:11:47 PM
Det nämnda hamburgarstället, var det där du och jag åt när jag var uppe?
Dessutom är detta i norska kronor, gör inte saken direkt billigare
Mycket riktigt var det där du åt under ditt besök, jag var inte hungrig just då.
Citat från: Erol skrivet 18 januari 2009, 18:44:54 PM
Där har man varit ett par gånger ja... btw sprang på dig Martin en snabbis i dörren då
När var det vi passerade varandra?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 18 januari 2009, 19:20:33 PM
Mycket riktigt var det där du åt under ditt besök, jag var inte hungrig just då.När var det vi passerade varandra?

Var kanske så ja...jag skulle ju med tåget tillbaka till Stockholm och sen vidare till Uppsala

Erol

var i början på augusti om jag inte missminner mig..

David M

Cigarettpapper för hemmarullning brukar vara billigare i Norge än i Sverige. Vet inte om det är så nu.

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 januari 2009, 17:34:34 PM

Ursäkta, jag fattade inte???? - att precis allt är dyrt i Norge är väl ingen överraskning för någon, o att det kostar motsvarande 15 SEK/hekto är väl inte orimligt???? - pressbyrån tar väl C:a 10-12 SEK/hekto här hemma t.o.m!

bjalle

Citat från: virtual1 skrivet 20 januari 2009, 20:26:26 PM
Ursäkta, jag fattade inte???? - att precis allt är dyrt i Norge är väl ingen överraskning för någon, o att det kostar motsvarande 15 SEK/hekto är väl inte orimligt???? - pressbyrån tar väl C:a 10-12 SEK/hekto här hemma t.o.m!

Detta var i en vanlig ICA butik som här i sverige har ungefär 8kr/hg

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 januari 2009, 20:29:22 PM
Detta var i en vanlig ICA butik som här i sverige har ungefär 8kr/hg

Jo, men Norge _är_ dyrt =) - hittar du nåt som är billigt ser jag gärna foto på det :-D - en Big Mac och Company har jag för mig kostar 75 NOK, dvs C:a 90 SEK, det är ungefär 40% dyrare än i Sverige det med...

jocke

Att jämföra med Riga, där den kostade motsvarande 25:- Svenska kronor :)
En big & co meny alltså.
Jag förändrar era liv med detta inlägg