När skyltningen inte fungerar...(Bild)

Startat av Oskar A, 20 juli 2007, 22:17:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Robert Brink

Och Råsta vagnarna som var på väg att bli i riktigt bra skick, har den senaste tiden blivit en katastrof! Tydligen tänker man inte sluta med flaggan på topp hos Veolia! Bla så har man stängt av tvätten, man städar knappt invändigt längre, lagar möjligen bara fel som är direkt trafikfarliga, listan kan göras lång tyvärr! Synd är det i alla fall.

//R

Magnus_J

en anledning kan ju vara att det inte finns någon direkt Chef på plats. ??!!

Visst finns det något service avtal med Volvo/Scania på rep. men vad det innefattar vet jag inte,
nu har ju vissa på Service kommit tillbaka så händer det lite mer iaf. nu finns ju servicebilen iaf dagtid i veckorna.

Nico

Vagnbristen börjar dock ändå bli märkbar och sedan får man ju se vad som händer då en del vagnar (uppåt 20 st) tydligen ska gallras bort redan på måndag och föras över till den nyuppsatta enheten för ersättningstrafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

de gallrades i fredags redan och idag såg jag en vagn 1858 jag inte sett förut

Bussmicke

1858 liksom 1860 har funnits i Råsta sedan man torskade Kallhäll.

1860 har jag en nytagen bild på som kan kompletteras senare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 16:06:55 PM
1858 liksom 1860 har funnits i Råsta sedan man torskade Kallhäll.

Även 0771 ingick i den batchen vill jag minnas. Sedan så försvann bl.a. 0781, 0782, 4963-4965 till ersättningsenheten. Missade i övrigt att utgallringen gick av stapeln redan i fredags även om jag visste att vagnarna skulle bort innan måndagen. F-n att de inte kunde tagit ett par Omnis istället för Volvo-lederna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

Men om ryktet med äldre Volvo ledvagnar från Täby till Råsta stämmer, så kan man ju vara lugn inför hösten!
:D

//R

Nico

Jo, man får verkligen hoppas.  ;D

Ser man sedan till de bilder som börjat sippra ut på de nya blåvagnarna så gör vissa detaljer (t.ex. extraljusen på taken) att man nog kan misstänka att det ändå kommer att kunna bli en viss rockad av vagnar mellan t.ex. Råsta och Täby.

Alfred E. Neuman