Den här vägen skulle jag inte vilja åka på

Startat av fontheking5, 17 januari 2009, 12:56:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Hej . Den här vägen verkar ju helt livsfarlig . Att lägga en väg så när vattnet utan räcke eller någonting och sen låta stora kryssnings båtar ligga precis där också . En recept för livsfara . Jag kommer aldrig åka där . Åker man är ju risken enorm att man träffar båten  . Jag blir livrädd bara jag tänker på det . Nej jag håller mig på land . Kolla på bild 2 . " Samma fast från en lägre position "

http://www.landgangen.se/forum/index.php?topic=7057.0

Patrik

fontheking5

Citat från: Patrik skrivet 17 januari 2009, 13:04:02 PM
Fast nu är ju bilderna 28år gamla.
Ja jag vet det men ändå tycker den ser väldigt farlig ut

IngemarJ

Hej!

Jag vill minnas från besöken i Mariehamn att den där vägsträckan är inom inhägnat område och enbart för trafik fram till upplagda fartyg så jag tror att risken är rätt liten.

Hälsar

Ingemar

Björn Forslund

Jag reagerar mera på bilden av "Viking Sally", senare mera känd som "Estonia". Det är väl snart 15 år sedan katatrofen nu?

fontheking5

Citat från: Björn Forslund skrivet 17 januari 2009, 22:06:18 PM
Jag reagerar mera på bilden av "Viking Sally", senare mera känd som "Estonia". Det är väl snart 15 år sedan katatrofen nu?
Det visste jag inte att det var det fartyget .

fontheking5

Ja det var på hösten 1994 , det minns man , riktigt tråkig kväll med bara text tv , gick ner till biblioteket istället .

Camilla

28 september sjönk Estonia för det kommer jag i håg så väl för det var en tjej på skolan som var med på båten och hon kom aldrig hem igen.

Simon Bertilsson

Gick i förskolan och var sex år gammal när det hände, men jag minns mycket väl hur länge ärendet togs upp i media. Det verkade aldrig vilja ta slut.

Muk

Jag gick teorikurs för b-körkotet då. Minns att ingen egentligen visste vad som hade hänt. Flera från min mammas jobb var med på Estonia och kom inte hem igen.

Christer K

Viking Sally har man åkt med några ggr till ÅBO när man körde för Svensk Flyg och Bussresetjänst, AB Omnibus är namnet på bussbolaget.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.