Icke-bussbilder från 22 km-promenad 29/12

Startat av Jonas Gustafsson, 17 januari 2009, 01:10:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Välkomna tillbaka till Lindholmen. Tyvärr råkade första bilden i hastigheten märkas med fel datum.
Den föreställer i alla fall ett fint gammalt landshövdingehus på Verkmästaregatan. En trolsk dimma låg över Göteborg hela förmiddagen, vilket gav ganska intressanta bilder...

Slottsberget igen, denna märkliga fiskelägesliknande oas som sades stå i vägen för varvsutbyggnaderna men räddades sedan bl.a. Evert Taube rutit till.

(På andra bilden ser man inte älven och staden mittemot som man brukar göra i klarare väderlek)

Dimman ligger tung över Sannegårdshamnen, man ser knappt de nybyggda bostadshusen på motsatta stranden dit man tar sig medelst gångbron som syns i bild.

Sörhallskajen, Eriksberg.

Ostindiefararen Götheborg III vilar sig i väntan på nästa Kinaresa?

Tre bilder från Färjenäs. Nummer ett i vägskiljet Karl IX:s väg/Flemingsgatan, nummer två ett hus på Flemingsgatan som ser ut att ha ett vackert läge (men Älvsborgsbron landar omedelbart bakom tomten) och nummer tre från Flemingsgatan ner mot älven.

Fem duvor beundrar utsikten från Älvsborgsbron...

...och jag förstår duvorna.

Söder om älven tittade solen fram en stund. Stena Saga på väg in i Göta Älv.

Hus på Silvergatan mellan Kungssten och Sjöberget.

Sedan blev det mest fotograferat bussar ett tag. Vi förflyttar oss till Marholmsvägen i Hults by, där den låga vintersolen tittar fram bakom molnen ute över havet.

Billdals Gård inne i Billdals Park.

Nu håller solen på att gå ner. Bilden tagen från Billdals Park mot sydväst.

Ett konditori i Billdal lockar med sitt varma ljus, men jag måste ta bussen hem.

//Jonas G

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Simon Bertilsson

Fina bilder du tar!
Tog mig själv en promenad från Vagnhallen Majorna till Skandiahamnen idag. :)

IngemarJ

Hej!

Såg ut som att du fångat Stena Germanica vid Majnabbe!

Hälsar

Ingemar