På Bromma flygplats 1984

Startat av Viking, 16 januari 2009, 20:25:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

Ursäkta travesin på tidigare inlägg,

Hittade denna bild, som jag tror är tagen ute vid Vettershaga(?) båtvarv där SvOf och några andra förvarade sina bussar några vintrar. Jag är lite tveksam då jag tycker mig se en korvkiosk bortom 5423 (?) och det känns inte som det finns underlag för en sån vid båtvarvet. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Staffan Sävenfjord

Citat från: Viking skrivet 16 januari 2009, 20:25:03 PM
Ursäkta travesin på tidigare inlägg,

Hittade denna bild, som jag tror är tagen ute vid Vettershaga(?) båtvarv där SvOf och några andra förvarade sina bussar några vintrar. Jag är lite tveksam då jag tycker mig se en korvkiosk bortom 5423 (?) och det känns inte som det finns underlag för en sån vid båtvarvet. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Hej Viking!
Nu vet jag vilken Viking du är! Jag var nämligen med på samma resa och den här bilden känns nog bekant:

Jag har skrivit Bromma flygplats, vilket också stämmer med vad jag skrev i SVOF-Bladet nr 2 1984 där jag gjorde ett reportage om utfärden. Men jag är öppen för vidare diskussion om platsen.

Viking

Hej Staffan!

Jo det har gått några år sen vi sågs.

Du har säkert rätt om Bromma flygplats. Jag kommer bara ihåg att jag och L-Å S var uppe där ett antal gånger och meckade med CFen vi hade där.

Det är ju inte ens SvOfs CF utan som du skriver den här;

Staffan Sävenfjord

Och i dag finns den här CF-en hos Magnus Knutsson i Jönköping:

Mr G

Bilden är väl från Doktor Abrahamsterminalen tycker jag mig se.

Bakvägen in till Bromma Flyg.
吉先生

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mr G skrivet 16 januari 2009, 22:51:43 PM
Bilden är väl från Doktor Abrahamsterminalen tycker jag mig se.

Bakvägen in till Bromma Flyg.

Stämmer säkert. Enligt reportaget i SVOF-Bladet åkte vi runt för att hitta en bakväg.

Björn Forslund

Citat från: Viking skrivet 16 januari 2009, 22:21:58 PM
Hej Staffan!

Jo det har gått några år sen vi sågs.

Du har säkert rätt om Bromma flygplats. Jag kommer bara ihåg att jag och L-Å S var uppe där ett antal gånger och meckade med CFen vi hade där.

Det är ju inte ens SvOfs CF utan som du skriver den här;

Den  högerstyrda CF:en 3492 tillhörde SvOf fram till ca mitten på 90-talet, då den såldes till Magnus Knutsson i Jö.

Viking

Jajahaja har fick jag inte många rätt.

Det var tydligen SvOfs CF trots allt, men det var väl inte den här som stod i Vettershaga ett tag?
Kan det vara såa tt den inte ägsdes av SvOf vid fototillfället utan köptes in senare? Eller var den helt enkelt nyinköpt när vi var och tittade på den?

//Viking

Björn Forslund

Hej
SvOf fick 3492 "Arlanda-CF:en" direkt från SJ i Hb. När den avyttrades till Magnus Knutsson hade den stått i Vettershaga ett bra tag. Så SvOf ägde den förmodligen vid fototillfället också.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 19 januari 2009, 08:51:43 AM
Hej
SvOf fick 3492 "Arlanda-CF:en" direkt från SJ i Hb. När den avyttrades till Magnus Knutsson hade den stått i Vettershaga ett bra tag. Så SvOf ägde den förmodligen vid fototillfället också.

Vet du när bussen övergick i SvOf:s ägo?
I Svensk Busshistoria står att bussen haft fyra ägare. Är det två olika SJ-distrikt från början, så SvOf och sedan Magnus Knutsson? Fast i Svensk Busshistoria står H Klasson, Jönköping som siste ägare. Antagligen en ren felskrivning.

Björn Forslund

När SvOf fick bussen får jag kolla upp i SvOf-arkivet. "Klasson" som står som ägare är en av Magnus söner har jag för mig.