Huvudmeny

Dagens scoop [2 bilder]

Startat av Fredde, 16 januari 2009, 16:21:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

haha...jadu Karsten...som vanligt...du kunde bara inte låta bli och trycka till mig va?

Men okej...

13. de som är trötta på en jargong att man inte behöver tänka innan man skriver
14. de som är trötta på att spekulationer är viktigare än fakta
15. de som är trötta på att bli utsedda som mästrare när de vet något
16. de som till slut svarar lite syrligt till de som hänger med här dagligen och ändå frågar som om dom inte hade en aning om vad som pågår
17. de som till slut inte bryr sig om vilket utan bara ger upp och tar bort sina inlägg

Själv strävar jag efter att tillhöra 5, men absolut inte 12, men som tyvärr har hamnat i 16 och 17

Karsten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 januari 2009, 13:23:16 PM
haha...jadu Karsten...som vanligt...du kunde bara inte låta bli och trycka till mig va?

Jo, men jag hade lite tid över och tänkte att jag kanske skulle se om du fortfarande tolkar mig som när vi tvistade som bäst. Faktum är att det jag skrev nog lika mycket är ett påhopp mot JDS. ;)

Karsten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 januari 2009, 13:23:16 PM

Men okej...

13. de som är trötta på en jargong att man inte behöver tänka innan man skriver
14. de som är trötta på att spekulationer är viktigare än fakta
15. de som är trötta på att bli utsedda som mästrare när de vet något
16. de som till slut svarar lite syrligt till de som hänger med här dagligen och ändå frågar som om dom inte hade en aning om vad som pågår
17. de som till slut inte bryr sig om vilket utan bara ger upp och tar bort sina inlägg

Själv strävar jag efter att tillhöra 5, men absolut inte 12, men som tyvärr har hamnat i 16 och 17

Nej, du har nog rätt i att det kanske inte är så kul att hamna i kategori 12 (trots att den enda person jag känner som klassar sig så är ganska kul). En blandning av 5 och 7 (utan att passera 6) är nog att föredra.

Ulf Rådeström

Citat från: Karsten skrivet 18 januari 2009, 13:30:33 PM
Jo, men jag hade lite tid över och tänkte att jag kanske skulle se om du fortfarande tolkar mig som när vi tvistade som bäst. Faktum är att det jag skrev nog lika mycket är ett påhopp mot JDS. ;)

hehe...kanske det  :)

Nä, men sorry...jag blir bara så trött ibland på att spekulationer måste ha högre värde här än fakta och att man inte kan lugna sig lite innan man skriver något.
Det är så himla enkelt att kolla upp saker och ting. Google, sökfunktioner, mail, telefoner...informationssamhället har hur mycket som helst..

Jag gjorde ju det och fick fram fakta på mindre än en halvtimme...spelar ingen roll om det är kontakter, tur, skicklighet eller annat...vill man så går det.

Och det är väl klart...spekulationer är absolut tillåtna...men blir det inte lite jobbigt när verkligheten tycks i vissa inlägg vara fullständigt bortblåst?...dessutom av skribenter som läser här dagligen o borde veta bättre?

och just det...i strävan efter att nå 5 lite mer än jag är just nu så se nedan...det var ju det som var intressant....

Ulf Rådeström

Citat från: AO skrivet 18 januari 2009, 00:33:03 AM
Är det bakplattform på dessa bussar?

Jovisst. Modellen heter Stela Regional
Mer info hittar du här: http://www.knorr-omnibus.de/index2.php?lang=se&m=100;1

Patrik

Tur att dom inte ska gå i linjetrafik(?) för där måste dom vara riktigt kassa när framdörren sitter som den gör.

Ulf Rådeström

Citat från: Patrik skrivet 18 januari 2009, 14:19:01 PM
Tur att dom inte ska gå i linjetrafik(?) för där måste dom vara riktigt kassa när framdörren sitter som den gör.

Hur menar du då att framdörren skulle vara dåligt placerad?

Patrik

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 januari 2009, 14:22:11 PM
Hur menar du då att framdörren skulle vara dåligt placerad?

Man kliver på bakom föraren, ska föraren snurra stolen bakåt för att ta betalt?

Ulf Rådeström

Citat från: Patrik skrivet 18 januari 2009, 14:22:59 PM
Man kliver på bakom föraren, ska föraren snurra stolen bakåt för att ta betalt?

Ahha...nja...den sitter nog där på dom flesta småbussar, och tillströmmningen är nog inte större än att det inte borde bli något större problem tror jag.