Trångt i nån annans hall...

Startat av Mikael Ringmarck, 14 januari 2009, 21:29:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Jag blev lite inspirerad av Bussmickes tråd "Trångt i Hallen" så här kommer ett litet svep från en annan hall och med en annan entreprenör...tagna 3/1-09.

Bussmickes favoritbuss & favoritskyltning, kan det bli bättre??  ;D Swebus 0578 i Brommahallen.

Swebus 0582. Innan nån ställer frågan varför det är två slangar kopplade till bussen kan jag nämna att det ena är luft (såklart) och det andra för underhållsladdning. Som resultat av installationen av Access, kameror m.m.

3518 brevid en i skrivande stund okänd 54-Volvo.

5714 "Börje Salming" inparkerad och MaxCi-vagnarna framför och bakom strömlösa...men det gjorde inte så mycket för det var 5714 också. En bild blev det ändå.

4749 (samt 4751 som vi också har) tycker jag är ytterst trevliga vagnar att ratta. Var 46xx-ledvagnarna så mycket sämre att köra jämfört med dessa?Eller var det bara rent maskinellt?

Nu är det snart knökfullt i garaget. Fack 10 som syns i bild ska egentligen användas för ingående vagnar som då parkeras med nosen mot kamran, men det vart lite fullt denna kväll.

Det var allt för nu...mer, mycket mer finns att lägga ut vid tillfälle. God natt!

Zella

Bromma  :D... trevligt. Det var första gången jag såg 5714 alltså den volvo modellen i SL lack... vi har sådana i gbg fast med 1+2+1.

AO

Citat från: Tomas Fransson skrivet 14 januari 2009, 22:18:20 PM
Bromma  :D... trevligt. Det var första gången jag såg 5714 alltså den volvo modellen i SL lack... vi har sådana i gbg fast med 1+2+1.

5714 och några syskon är nyligen flyttade från Gävle. De passar väldigt bra i sin nya lack tycker jag.

Karsten

Vilken härlig blandning av buss- och spårvagnsmodeller i samma hall! :)

Zella

Citat från: AO skrivet 14 januari 2009, 22:27:04 PM
5714 och några syskon är nyligen flyttade från Gävle. De passar väldigt bra i sin nya lack tycker jag.

Ja den kostymen passade bra  :)

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 14 januari 2009, 23:36:27 PM
Vilken härlig blandning av buss- och spårvagnsmodeller i samma hall! :)

Ja synd att spårvägen i innerstan inte finns..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MM

Citat från: Mrbuss skrivet 14 januari 2009, 21:29:45 PM
Jag blev lite inspirerad av Bussmickes tråd "Trångt i Hallen" så här kommer ett litet svep från en annan hall och med en annan entreprenör...tagna 3/1-09.

Bussmickes favoritbuss & favoritskyltning, kan det bli bättre??  ;D Swebus 0578 i Brommahallen.

Två f.d. Gävlevagnar. Swebus 0578 samt Swebus 5714 levererades båda ursprungligen till Gävle.

Ersa

Bättre kan bilden dock endast bli om den korrekt skyltade MaxCin står utomhus i kyla och snöstorm. Då blir Micke riktigt glad! ;)

Walter

tack för fina bilder! När är hallen byggd? Byggnaden ser sliten ut men det kan ju bero på verksamheten som pågår.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

JDS

Citat från: Walter skrivet 15 januari 2009, 08:02:55 AM
tack för fina bilder! När är hallen byggd? Byggnaden ser sliten ut men det kan ju bero på verksamheten som pågår.

Brommahallen invigdes 1944 och huserade då spårvagnar i 14 av de 16 facken. Ängbybanans (nuv tunnelbanan Thorildsplan-Islandstorget) och några andra linjers tåg utgick härifrån, bland annat innerstadslinje 2 under ett antal år. Jag vet inte vad det är som du tycker ser slitet ut; några jordbävningar har inte ägt rum och huset håller ju tätt. Olje- och sotfläckarna är bara lite smuts som man kan ta bort med högtryck och måla om vart tionde år.

Walter

Citat från: JDS skrivet 15 januari 2009, 08:10:37 AM
Brommahallen invigdes 1944 och huserade då spårvagnar i 14 av de 16 facken. Ängbybanans (nuv tunnelbanan Thorildsplan-Islandstorget) och några andra linjers tåg utgick härifrån, bland annat innerstadslinje 2 under ett antal år. Jag vet inte vad det är som du tycker ser slitet ut; några jordbävningar har inte ägt rum och huset håller ju tätt. Olje- och sotfläckarna är bara lite smuts som man kan ta bort med högtryck och måla om vart tionde år.

Tack lör svaret, som jag skrev det ser slitet ut men kan ju bero på verksamheten man bedriver, man drar ju in mycket skit med vagnarna t.ex
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 15 januari 2009, 00:26:55 AM

Men Micke, med spårväg i innerstan hade det ju aldrig funnits lika många treeevliga MaxCi att fota  ;) Nej ärligt, jag håller verkligen med. Stort misstag att lägga ner...Tur att spårvagnarna börjar få fotfäste i huvudstan igen.

Sundås

4749 (samt 4751 som vi också har) tycker jag är ytterst trevliga vagnar att ratta. Var 46xx-ledvagnarna så mycket sämre att köra jämfört med dessa?Eller var det bara rent maskinellt?

Här ser det verkligen ut som en trådbuss.. Eller något åt det hållet ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 15 januari 2009, 00:26:55 AM

Jag kan bara instämma, det ger en helt annan typ av stadskänsla.

Fin bilder Mr buss!  :)

Stefan P

Hej

Var det inte en SL hall som skulle utrymmas och byggas om till spårväg och bussarna  fick flytta någon annanstsans vart?

mvh Stefan P