Huvudmeny

Busslink 7510+7505

Startat av Bussmicke, 11 januari 2009, 23:12:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svoca

7517 ut i trafik första gången 2009-01-22.

Peter Erret

Fina bilder, Micke. När jag ser dem så tänker jag på vilket arbete som ligger bakom visandet av bilderna. Du vet och jag vet att en bild inte bara hoppar fram på Buss-snacka. Detta kanske inte alla förstår på forumet innan de själva försökt att lägga ut en bild. En del av oss kanske till sist tröttnar på att bjuda på de bilder som vi tar i vår hobby (fotande av bussar), dvs lätta ut dem på nätet, förutom kanske på egen hemsida.

Bussmicke

Tack men just nu får jag inte igång den efter strömavbrottet igår.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Wetjo

Citat från: Tomas skrivet 12 januari 2009, 00:02:41 AM
Det är väl bra eller inte  ;D... under utbildning här i Göteborg så körde vi mycket Volvo 8700 boogie och fick stränga order på att inte svänga ut från hållplats för tidigt. Vi har även en buss TRI (TrafiksäkeRhets Instruktion) som beskriver klart och tydligt hur man skall lätta från hållplats med buss med medstyrande löpaxel, finns inget sådant i Stockholm?

En sådan instruktion hade nog behövts redan på 80-talet, då SL körde mycket med Van Hool. Många hållplatskurer blev bortsopade av överhänget, för att inte tala om människor som hoppade undan "svepet"...