Huvudmeny

orusttrafiken

Startat av robbes, 10 januari 2009, 18:58:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

någon som har bild på bussens nya färgsättning samt inventarie nummer?

Udu 992.

Bilden är från premiärkörningen med bussen överlag den togs i trafik 30 mars 2007 och detta är fotat på eurostop örebro 31 Mars 2007 då vi kom hem från tyskland med den den var underbar att köra med ishift etc

Brollan

Har ingen bild på den, men inventarienumret är 70702.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats B skrivet 10 januari 2009, 19:28:41 PM
Har ingen bild på den, men inventarienumret är 70702.

Och så här ser den ut i dag. Jag vet vad föraren heter också, men det var det ju ingen som frågade efter.  :)

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 januari 2009, 21:16:07 PM
Och så här ser den ut i dag. Jag vet vad föraren heter också, men det var det ju ingen som frågade efter.  :)

Drygt ett år senare (-ngn månad) såg det ut såhär:

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 11 januari 2009, 00:56:23 AM
Drygt ett år senare (-ngn månad) såg det ut såhär:

Tydligen bra på tågersättningar, den där bussen...  :)
Inventarienumret tyder på att bussen är placerad i Katrineholm. Men Orusttrafiken brukar skicka ned ett gäng bussar och förare till Göteborg när det är planerade tågersättningar där. Så det är inte så konstigt att den dök upp i Öxnered. Även om det inte var med en Katrineholms-förare.

Bussmicke

Katrineholmsnumren är 600, 700 vet jag inte var det är för påhitt, Turistbussserie?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 11 januari 2009, 10:16:02 AM
Katrineholmsnumren är 600, 700 vet jag inte var det är för påhitt, Turistbussserie?

Ja, det är turistbussar.
En gång i tiden fick EGE-Trafikens bussar nummer på 6xx och 7xx hos Orusttrafiken. Men vid närmare eftertanke så numrerar ju nu inte Orusttrafiken efter placeringsorter, så det där med att bussen hör hemma i Katrineholm är kanske ändå inte riktigt. Det är väl snarare så att turistbussarna roterar lite mellan Göteborg och Katrineholm.

virtual1

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 januari 2009, 10:21:31 AM
Ja, det är turistbussar.
En gång i tiden fick EGE-Trafikens bussar nummer på 6xx och 7xx hos Orusttrafiken. Men vid närmare eftertanke så numrerar ju nu inte Orusttrafiken efter placeringsorter, så det där med att bussen hör hemma i Katrineholm är kanske ändå inte riktigt. Det är väl snarare så att turistbussarna roterar lite mellan Göteborg och Katrineholm.

Mja du, i Katrineholm står det väl knappast mer än 3-4 turistbussar va? - finns ju en drös turistbussar i 1XX-serien med - så flertalet är nog i Göteborg!

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 11 januari 2009, 10:35:40 AM
Mja du, i Katrineholm står det väl knappast mer än 3-4 turistbussar va? - finns ju en drös turistbussar i 1XX-serien med - så flertalet är nog i Göteborg!
Två turistare vad jag fått erfara, en groggveranda och så ytterligare någon, dessutom huserar ju Sundqvists Cityliner i området.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 januari 2009, 10:21:31 AM
Ja, det är turistbussar.

Känner bara till att Katrineholms bussar fick 6 framför gamla numret.
100-115(?) blev 600-615 övriga bussar i 4x-serien och uppåt satte bara en 6:a framför så det där med 700 vet jag inte var du fått det ifrån.
700 är ett senare påfund.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.