Huvudmeny

Spångbro

Startat av Bussmicke, 09 januari 2009, 23:04:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Erret

Vackert Micke, mycket bra bild.

Bussmicke

Tackar, är det lagom färgmättnad här?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Erret

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 23:45:05 PM
Tackar, är det lagom färgmättnad här?
Kinkig, kanske väl rött, men det är svårt att avgöra. Bilden är BRA.

M224

Citat från: Peter Erret skrivet 10 januari 2009, 00:35:12 AM
Kinkig, kanske väl rött, men det är svårt att avgöra. Bilden är BRA.

Precis vad jag tycker också, de där bussarna är betydligt mattare och blekare i lacken i verkligheten. Som jag upplever bussen nu så skulle man tro att den är ny. Därmed inte sagt att det är en dålig bild, tvärtom.

Jag brukar dra ner färgmättnaden för den röda kanalen. Men som du redan vet BM så redigerar vi våra bilder på helt olika sätt. Jag är ju allergisk mot macron då jag anser att varje bild är unik och ska ha sina egna värden. Det finns inte två bilder ens tagna efter varandra som kan redigeras med exakt lika värden, förutsättningarna ändras hela tiden, sol, moln, skuggor, exponering etc.

Jämför med min bild på 4445, jag tycker att min version stämmer bättre överens med verkligheten när det gäller lacken. Men talar vi givetvis om svåra saker, alla uppfattar ju färger och nyanser på sitt sätt. Men eftersom du frågade så vill jag försöka svara så att du förstår hur jag menar.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=18889.0