Huvudmeny

Rent och snyggt...

Startat av Bussmicke, 09 januari 2009, 19:21:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

haha...där har du anledningen till att jag går i ide vad gäller vinterfotografering  :)

Ersa

Silvergrå bussar brukar oftast inte se skitiga ut... men här ser vi beviset på att motsatsen kan ske! :-X

Bussmicke

Här i Södern måste man ju bara ut med sina bilar och Salta så fort en snöflinga kommer, lyckostarna i norr slipper ju saltet och skitiga fordon då tempen -8 eller -10 o kallare gör att saltet ej biter.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Visst är saltet fantastiskt!

Som vi alla vet binder salt fukt vilket gör att vägarna _aldrig_ torkar upp och så fort temperaturen sjunker ner till minus 8 fryser vägen ändå och det blir blixthalka.

Varför inte låta bli saltet, köra lite lugnare, låta vägarna torka vilket dom gör väldigt fort så länge det är saltfritt och lite sol?

Bussmicke

Man kan undra vad det är för fel på gammal hederlig sand som förr...
//Bussmicke.

tobias-säffle2000

var för kan dom inte tvätta dom? eller blir dom så skitiga så snabbt :)

Johan B

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 09 januari 2009, 20:54:28 PM
var för kan dom inte tvätta dom? eller blir dom så skitiga så snabbt :)

Gissningsvis har det varit minusgrader. Tvättar du då bussen på kvällen så har dörrar och luckor frusit fast på morgonen om det inte finns möjlighet att ställa bussen inomhus över natten vilket få depåer har, iaf inte för hela fordonsflottan. Mao får man invänta mildare väder innan man kan tvätta.

RoTe

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 20:51:54 PM
Man kan undra vad det är för fel på gammal hederlig sand som förr...

Sand/grus blåser av vägen på nolltid. Dessutom bidrar den till att alla bussar och lastbilar får byta vindrutor till våren.

M224

Jag älskar smutsiga bussar, det ser brutalt ut. Jag ser bussar som ett fordon som i likhet till arbetsmaskiner ska vara ute i alla typer av väder. Dessutom är det så mycket blankt glas på dagens bussar som gör det jobbigt för oss fotografer.

Den här bilden gillar jag skarpt!