Huvudmeny

Tapanis SNO943

Startat av Bussmicke, 09 januari 2009, 19:15:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Det var som f*n. Den här kände jag inte till. Trevligt. Det blir något nytt att spana efter. :)

Marc

Då är vi två som verkar ha missat denna!
Tack för bilden Micke! :)

Bussmicke

Varsågod, hade du inte skrivit som du gjorde i sms:et hade jag kanske inte gått tillbaka till bron.
Första gången jafg var där reagerade jag inte på bussen utan tänkte väl mer att den där har man väl sedan länge mn det hade jag icke.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 20:34:47 PM
Varsågod, hade du inte skrivit som du gjorde i sms:et hade jag kanske inte gått tillbaka till bron.
Första gången jafg var där reagerade jag inte på bussen utan tänkte väl mer att den där har man väl sedan länge mn det hade jag icke.

Köptes av Tapanis i augusti 2006. Tidigare ägare Staffanstorps Buss. Det torde väl vara rätt ovanligt att denna "lilla" buss går på linjen till Stockholm.

Bussmicke

Konstigt jag inte reagerade första gången jag var vid bussen, vid närmare eftertanke är det en van Hool och en Irizar ? som brukar gå.
Kanske detta är en reserv?
//Bussmicke.

Muk

Av dekoren på sidan gissar jag att den kör deras spa resor i vanliga fall, men kör de så många att de behöver en speciell buss för detta.

Peter Erret

Här kommer ytterligare en "Tapanis"

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 09 januari 2009, 22:24:18 PM
Konstigt jag inte reagerade första gången jag var vid bussen, vid närmare eftertanke är det en van Hool och en Irizar ? som brukar gå.
Kanske detta är en reserv?

Peter har ju bjudit på VH;n så då bjuder jag på Irizaren

//Niclas

Muk

Stiligt värre! Jag har inte åkt med Tapanis sedan det gick carrus på Stockholmslinjen, men man blir ju sugen när man vet vad som går där nu.  :)