Huvudmeny

Swebus Express

Startat av Stefan P, 09 januari 2009, 12:45:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Vilken är idag den äldsta buss som går som Expressbuss internnr. ?

mvh Stefan P

Nilz

4965-80 årsmodell 2001
30, 178, 5602-5609 årsmodell 2002

Peter Öden

Hej !

Finns det inga B 10M Van Hool i 43xx-serien som fortfarande går i expressbusstraffiken ?

Mvh Peter Ö

Nilz

Nej.
Samtliga är borta ur Swebus Express.
49XX väntas också försvinna under året då de går ur Miljözon och i praktiken blir obrukbara.

En buss brummar

Även om man nu jobbar med bussar så betyder inte det att man måste vara särskilt intresserad, men jag har faktiskt suttit och tittat på denna sida lite ibland, varför vet jag inte, kanske för att man väntar på att sin favoritbuss man kört skall hamna till försäljning?

Säkrt många som redan har varit här, men om någon inte känner till sidan så vassego!

http://www.busmarket.se/?l=en

Här hamnar många bussar som inte längre anses duga i bussflottan, ett naturligt mellansteg kanske innan dom hamnar i baltstaterna eller ryssland...

Klicka på coaches och du finner många fina gammla Swebus Express bussar av B10 modell... Ack vad många gånger man åkt i dessa och gnällt över värmen, ungar som pissar på sig eller skriker, trånga benutrymmen, kärringar som stinker parfymverkstad, raggarn som fäller hela sätet framför och gubben som vecklade ut hela DN framför sig och i mina ögon. Fina tider... :)

virtual1

Citat från: En buss brummar skrivet 10 januari 2009, 14:40:06 PM
Även om man nu jobbar med bussar så betyder inte det att man måste vara särskilt intresserad, men jag har faktiskt suttit och tittat på denna sida lite ibland, varför vet jag inte, kanske för att man väntar på att sin favoritbuss man kört skall hamna till försäljning?

Säkrt många som redan har varit här, men om någon inte känner till sidan så vassego!

http://www.busmarket.se/?l=en

Här hamnar många bussar som inte längre anses duga i bussflottan, ett naturligt mellansteg kanske innan dom hamnar i baltstaterna eller ryssland...

Klicka på coaches och du finner många fina gammla Swebus Express bussar av B10 modell... Ack vad många gånger man åkt i dessa och gnällt över värmen, ungar som pissar på sig eller skriker, trånga benutrymmen, kärringar som stinker parfymverkstad, raggarn som fäller hela sätet framför och gubben som vecklade ut hela DN framför sig och i mina ögon. Fina tider... :)

Kul med nya medlemmar här, välkommen!, men busmarket avhandlas nog var o varannan dag här på forumet på ett eller annat sätt ;-) - men håller med om att det är en guldgruva om man vill se avyttrade/äldre bussar!