indragen hållplats pga felparkering

Startat av Magnus_J, 19 juli 2007, 17:51:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

Har det pratats flitigt om i veckan på Radion.
Dock passerade det förbi utan att jag tänkte på vilken linje och hållplats, (nåt med Brygga).
kan det varit linje 634, Bromskärs brygga ??

min fundering som dök upp vid diskbänken , är att det är väl kanske inte jättevanligt att man ställer i avstingning pga det?

Någon av busssnackarna som har nån bild över platsen?

Olle

Någon bild har jag ju tyvärr inte, men det är en liten vändslinga precis innanför bryggan, där det brukar placeras bilar på båda sidor av slingan, varvid det blir omöjligt för bussen att komma runt, och  då händer det, som i veckan, att bussen helt enkelt fastnar, och kommer varken fram eller tillbaka, och närmast tänkbara plats för en buss att vända vid är långt borta, för en ledbuss, säkert två kilometer..

Magnus_J

ah.. men tack vare din beskrivning så tror jag att jag fick en bra bild av det ändå.
Kan förstå att det inte är så lätt i de fallen.

Robban

Hej
Problemet med parkerade bilar på båda sidor i vändslingan vid Bromskärs brygga har varit i många år, nu för tiden drar man in trafiken på slutet och vänder ett par hållplatser tidigare så att alla trafikanter som ska ner till sina båtar får gå sista biten med all packning.

Minns att man förr i tiden när det inte var så noga sa åt förare som inte kom runt att det är bara å köra och sen när man skalat av samtliga sidospeglar på alla bilar både i inner och ytterkurva gå ut och fästa dom små lapparna som fanns i bussen (om man råkat krocka eller nåt) på bilarna.
SL hade ju bra jurister på den tiden så ingen av dom som besvärade sig i ärendet fick ju nånsin ut en ny backspegel   ;D

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Magnus_J

Synd. ibland har man ju lust att göra det både i Sumpan och på Svea vägen  ;D