Huvudmeny

Höstdag i Hörby

Startat av mandahl, 06 januari 2009, 10:23:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mandahl

Lysekils Busstrafiks 4870 och 4898 skakar galler på Buss i Västs depå i Hörby i avvaktan på en ny arbetsvecka. Lite lojt lapandes "sommartidens" sista bleka höstsol.

Detta var mitt första försök till bussfotograferande efter att jag upptäckt bussnack :)

Simon Bertilsson

Trevligt!
Bor du här i Hörby eller? :)

Jan

Citat från: mandahl skrivet 06 januari 2009, 10:23:08 AM
Lysekils Busstrafiks 4870 och 4898 skakar galler på Buss i Västs depå i Hörby i avvaktan på en ny arbetsvecka. Lite lojt lapandes "sommartidens" sista bleka höstsol.

Detta var mitt första försök till bussfotograferande efter att jag upptäckt bussnack :)

Nu är det nog Swebus gamla nummer som finns på bussarna. Lysekil har nummer i Skåne som börjar på 21XX.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 06 januari 2009, 15:26:36 PM
Nu är det nog Swebus gamla nummer som finns på bussarna. Lysekil har nummer i Skåne som börjar på 21XX.

Dessa båda bussar står nu registrerade på Volvo Bussar. Men skyltningen på den högra tyder ju på att Lysekils Busstrafik har lånat in dem.

mandahl

Jan och Staffan: Tack för kompletterande uppgifter :) Hade ingen aning om varken ägare till bussarna eller numreringen. Det är hursomhelst Buss i Väst som kör trafiken där dessa bussar används. Som jag förstått är Lysekils Busstrafik "huvudparten" i denna sammanslutning.

Simon: Helt rätt gissat :) Skall man hitta till Filaregatan 5 bör man bo i grannskapet, haha!

Simon Bertilsson

Citat från: mandahl skrivet 06 januari 2009, 20:33:37 PM
Jan och Staffan: Tack för kompletterande uppgifter :) Hade ingen aning om varken ägare till bussarna eller numreringen. Det är hursomhelst Buss i Väst som kör trafiken där dessa bussar används. Som jag förstått är Lysekils Busstrafik "huvudparten" i denna sammanslutning.

Simon: Helt rätt gissat :) Skall man hitta till Filaregatan 5 bör man bo i grannskapet, haha!

Aha! Ja kanske det... Haha! ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: mandahl skrivet 06 januari 2009, 20:33:37 PM

Ja, om det är Buss i Väst så är det också Lysekils Busstrafik. Deras andra entreprenör i Skåne, BK Buss, kör längre söderut.