God jul i Strömblads & Henrikssons hemtrakter

Startat av Ersa, 03 januari 2009, 22:37:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Shoppa i timtal eller gå en sväng till "Henrikssons viadukt"? Varför inte båda alternativen? Vi börjar med viadukten.

Full fart uppför backen.

4630 har snabbt avverkat linje 614, och drar nu en vända på 619.

En "modern Strömbladfavorit" studsar in från Grindtorp med maxhöjd på fjädringen. Hopp hopp!

En titt på "busstorget".

Är det månne Karsten som är på väg till Österskär 13:53?

Fota tåg kan man gott syssla med i baksätet medan sambo och hennes mor diskuterar nyinköpta skor i framsätena.

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 03 januari 2009, 22:37:21 PM

Är det månne Karsten som är på väg till Österskär 13:53?

Nej, då skulle du sett en slips på föraren (dock ej till pikétröja) ;). Jag hade förärats med en extra fridag på annandagen, så det var bokläsning vid brasan i moderns hus på Yxlan som gällde..

Dan Henriksson

Trevliga bilder, bl.a. från "min" viadukt!  :)

Nu rullar det mycket kortvagnar på lokallinjerna igen, under en räcka av år var ju ledvagnarna allenarådande.

Kommersen pågick för fullt ser jag, med (som vanligt) massor med bilar på parkeringen. Hoppas du hittade vad du ville ha! Det är väl en utbyggnad på gång av Täby C plus att Arninge växer, dessutom ska det byggas något köpcentrum-aktigt vid Rosenkälla. Men jag har inga fakta att gå på, endast hörsägen. Sedan återstår att se hur det går med all eventuell expansion, nu när den ekonomiska krisen grasserar.

/Danne H