Huvudmeny

Köpa liten skåpbil?

Startat av Ersa, 03 januari 2009, 01:49:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Nu går jag i bilköpartankar igen. Förr var det en dieselkombi jag funderade på, men dessa tankar föll då man höjde dieselpriset till högre än bensinen. Numera har jag funderat på en billig pickup/skåpbil som vardags/pendlarbil, men vilken modell i djungeln ska man föredra?

Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy, Skoda Pickup, Seat Inca... eller finns det någon annan modell som man bör välja före dessa?

Nor1

Sen enda ovan nämnda som verkligen är en Pickup är ju Skodan, resten är ju skåpbilar.  ;)
Men en Caddy är det nog mest "kvalitetskänsla" i även om Berlingo, Partner, Inca, Kangoo och för att inte glömma Nissans variant av Kangoo, heter nått med star på slutet iaf  :)  duger fint som pendlarbil.

Ersa

Jag glömde nog skriva att det just var en skåpbil jag var ute efter. Utan krav på skjutdörr på sidan.
Vi har alltså bara ett fåtal typer av bilar, dock med olika grillemblem.
1: Volkswagen Caddy / Seat Inca
2: Citroën Berlingo / Peugeot Partner
Sen kan vi lägga till några till:
3: Renault Kangoo
4: Fiat Doblò

Jag är mest sugen på alternativ 1. Frågan är dock: Vad ska man hålla utkik efter, och vad bör man undvika?

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

JAB

Skoda Praktik / Roomster, med plats för minst 2 vovvar  :D

Optimal

Tror den heter Citroën Nemo, en lite kortare och mindre variant på Berlingo/Partner.

Kinslayer

Citat från: Verspieder skrivet 03 januari 2009, 21:26:14 PM

Jag är mest sugen på alternativ 1. Frågan är dock: Vad ska man hålla utkik efter, och vad bör man undvika?

Här kan det kanske finnas lite information om fel osv

http://www.vwgolf.se/viewforum.php?f=21