Ekman buss 10 & Almgrens 7655

Startat av Rufus, 01 januari 2009, 20:00:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Trevliga bilder! Almgrens busstrafik håller till på Ljusterö och kör väl en del skoltrafik där? Jag undrar om inte Almgrens även är trafikutövare på "bilturerna" på SL-linje 626 på Ljusterö?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Alltid trevligt att veta var bilderna är tagna..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Fram med Almgrens, vi vill se mer av deras trafik!

Christer K

Samtrans vad är detta för bolag Almgrens kör för, såg en annan mindre buss idag på riksväg 50 i Askersund med samma logga på sidan.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Fredde

CitatSamtrans vad är detta för bolag Almgrens kör för, såg en annan mindre buss idag på riksväg 50 i Askersund med samma logga på sidan.
/ Christer K

Spana in www.samtrans.se. De kör mestadels är åt kommuner och landsting i Stockholms län, persontransporter för personer med speciella behov.

Rufus

Bilderna är tagna vid idrottsplatsen i Vaxholm.

Ja det stämmer att de kör de "bilburna" turerna på Ljusterö.

Almgrens håller numera till i Åkersberga och kör för Samtrans, färdtjänsten och taxi 020.
De har även en Setra S315 HD i vagnparken. Den syns i min avatar.
Samtrans är ett bolag som arbetar på uppdrag av kommuner och landsting i Stockholms län.
De är ca 100 åkerier anslutna med ca 400 fordon.

Det kommer säkert mera bilder från deras vagnpark då jag jobbar där.

Mikael T Nilsson

Citat från: Rufus skrivet 01 januari 2009, 22:04:16 PM
Bilderna är tagna vid idrottsplatsen i Vaxholm.

Ja det stämmer att de kör de "bilburna" turerna på Ljusterö.

Almgrens håller numera till i Åkersberga och kör för Samtrans, färdtjänsten och taxi 020.
De har även en Setra S315 HD i vagnparken. Den syns i min avatar.
Samtrans är ett bolag som arbetar på uppdrag av kommuner och landsting i Stockholms län.
De är ca 100 åkerier anslutna med ca 400 fordon.

Det kommer säkert mera bilder från deras vagnpark då jag jobbar där.

Hej,

Tack för bekräftelsen angående SL 626. Har för mig att jag skymtat någon av Almgrens mindre bussar vid Linanäs där Busslinks bussar står uppställda.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.