SS/SL linje 137 högerbussar i vänstertrafik

Startat av Gunnar D, 01 januari 2009, 16:20:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

OK. För att åter anknyta till inledningen av denna tråd:
Är det någon som vet vad den högerombyggda H24 75451 hade för sig i tre år innan Dagen H?
/gunnar

Mr G

Lika intressant är det att få veta vad H25 75507 gjorde efter dagen H. Vart tog den vägen tro?
吉先生

Björn Forslund

Hej

Den rullade vidare, med sin snibb och grått tak med vit främre del, en slags hybridmålning mellan gamla SS o nya SL-målningen.
Kunde ses på bl a 42, 47E o 50. De flesta H25 såldes ju ganska snabbt vidare till Örebro o Halmstad, skulle inte bli förvånad om även 5507 hamnade ute i provinserna.

Mr G

Menar du att den skulle ha gått i högertrafik hos SL? Vilka år då isåfall? Har du sett någon bild på den i högertrafik?
吉先生

Björn Forslund

Hej
Jajamän, satt o kollade en massa inscannade bilder som jag lånat, gamla dior. Där fanns flera bilder på just 5507 i högertrafik.
Tyvärr kan jag inte återge dessa bilder här.

Mr G

Att det gick H25:or i högertrafik är ställt utom all tvivel. Frågan här är vad A75507 gjorde åren 67-69. Vad jag minns gick det inga småbüssingar (H25-H27) alls innan den första H27:an kom ut efter ombyggnad sent 1969.
吉先生

Björn Forslund

Hej
Kolla din hotmail!
5507 var ju högerombyggd o klar, så det var ju bara att sätta den i trafik!

Gunnar D

H25 75507 åkte jag med i Trollhättan februari-74 så den hamnade där.
Men återigen: H24 75451 hösten-64 t.o.m. aug-67 vad sysslade den med då?

Björn Forslund

Mr G

Citat från: Björn Forslund skrivet 03 januari 2009, 16:45:26 PM
Hej
Kolla din hotmail!
5507 var ju högerombyggd o klar, så det var ju bara att sätta den i trafik!

Svaret på den här gåtan får vi vänta på att få tills Mr H dyker upp. Var han nu kan hålla hus?
吉先生