Huvudmeny

En anonym rackare...

Startat av virtual1, 01 januari 2009, 16:14:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Swebus 5147 utan något påklistrat, ingen SL-logga, inget operatörsmärke, ingen reklam o inget inventarienummer, men likväl ute i trafik =) - tur att passagerarna kan förstå ändå ;-)

Bussmicke

Trevligt du är i gång med bildvisning, gärna mer.

Här en bild med den för bussen riktiga färgen..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Citat från: Bussmicke skrivet 01 januari 2009, 17:09:03 PM

Lite kuriosa, bussen är enda som går därifrån på dagen då gymnasiet i sölvesborg hade hotell och restaurang programmet där.

truckdriver

Citat från: virtual1 skrivet 01 januari 2009, 16:14:21 PM
Swebus 5147 utan något påklistrat, ingen SL-logga, inget operatörsmärke, ingen reklam o inget inventarienummer, men likväl ute i trafik =) - tur att passagerarna kan förstå ändå ;-)

Vad är där att Inte förstå, som vanlig passagerare så struntar man i vad det står för något på bussen så länge linjenr och destination står i skylten.

Mange_buss

Citat från: Bussmicke skrivet 01 januari 2009, 17:09:03 PM

434 mot Sandbäck blir väl inte i dessa regioner, men likväl 434 mot Sollenkroka  ;D

virtual1

Citat från: truckdriver skrivet 01 januari 2009, 17:24:55 PM

Vad är där att Inte förstå, som vanlig passagerare så struntar man i vad det står för något på bussen så länge linjenr och destination står i skylten.

O du missade ironin i det hela märker jag, självklart är det så! - men då vissa länsbolag måste märka upp sina bussar med 'vikariebuss'-dekaler så verkar inte länshuvudmännen tro att folk kan tänka själva! - o tack BM, det kommer mera alltftersom, har inte haft tid i höst att hålla på så mycket med redigering bara!

truckdriver

Citat från: virtual1 skrivet 01 januari 2009, 19:21:48 PM
O du missade ironin i det hela märker jag, självklart är det så! -

förlåt då

Fredde

Citat434 mot Sandbäck blir väl inte i dessa regioner, men likväl 434 mot Sollenkroka ;D

Ja, nackdelen är dock bränsletanken på endast 285 liter.

Optimal

Citat från: Fredde_J skrivet 01 januari 2009, 21:13:45 PM
Ja, nackdelen är dock bränsletanken på endast 285 liter.

Blandannat hos Scania så har Omnilink 400 liter :D

Fredde

CitatBlandannat hos Scania så har Omnilink 400 liter :D

Okej, dock skulle jag inte vilja byta 5147 mot en sådan.

Nico

Nääh, OmniLink passar inte riktigt i den trafiken... möjligen istället kanske OmniLine. Visserligen sedan helt OT här, men i övrigt så är ju inte Scania direkt ensamma om att kunna erbjuda större tankar så inte heller det är något skäl att välja ett visst märke.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman