Visa era Fyrverkeribilder

Startat av Bussmicke, 01 januari 2009, 01:25:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Tog ni några fyrverkeribilder i år? Visa era bilder om ni tog något.
Jag körde enkel utrustning i år då jag ville se vad jag kunde göra med Panasonic DMC-LX3 trots jag har en 1D Mark 3.
ISO 100, 15 sek, f/8.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocks74

försökte,men hade bakgrundsljus så det blev bara vitt :) är nybörjare ju :)

fontheking5

Inte så mycket fyrverkeri men en unik och oväntad bild som inte alls blev som jag trodde men bra blev den

Yujin Zhang

I år var det extra lugnt här i Lappkärrsberget av någon anledning. Det hände ingenting här borta tills 23:50 ungefär, sen var det några personer ute som tände och runt 24:10 var allt över och inte en enda person syntes nere på gården efter det..  :-\

fontheking5

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 januari 2009, 01:47:00 AM
I år var det extra lugnt här i Lappkärrsberget av någon anledning. Det hände ingenting här borta tills 23:50 ungefär, sen var det några personer ute som tände och runt 24:10 var allt över och inte en enda person syntes nere på gården efter det..  :-\

Här nere i Skåne har dom smällt hela veckan fram till 00,40 , då blev det tyst här där jag bor . Jag var ute och filmade och fotade lite , jag ska lägga upp fler bilder , jag missade en jättefin raket som jag inte hann fota , synd men i gengäld fick jag ju min oväntade bild när jag trodde jag bara fotade rök . 

Kristian

Detta sköt vi upp inatt. Bilden visar fyrverkerier, så den räknas väl nästan? ;)

Vi var långt ifrån ensamma att panga. Tyvärr så tog jag bara en bild...

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Simon Bertilsson

Citat från: fontheking5 skrivet 01 januari 2009, 01:49:33 AM
Här nere i Skåne har dom smällt hela veckan fram till 00,40 , då blev det tyst här där jag bor . Jag var ute och filmade och fotade lite , jag ska lägga upp fler bilder , jag missade en jättefin raket som jag inte hann fota , synd men i gengäld fick jag ju min oväntade bild när jag trodde jag bara fotade rök . 

Jo, de har pangat på bra här i Hörby i några dygn. Men just nu är det tyst...

Peppe

Dessa tog jag på Skeppsbron i Stockholm.

Gott Nytt År önskar Peppe

Bussmicke

Mycket trevligt. Patrik, tog du bilder ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Jag tog en hel del bilder.
Av de ja tog tyckte jag dessa var bland de bästa.

Gott nytt år från Centrala Gävle
Jag förändrar era liv med detta inlägg

M224

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 01 januari 2009, 10:07:37 AM
Mycket trevligt. Patrik, tog du bilder ?

Tyvärr lite svårt när man sitter inne och är sjuk samt inte har något objektiv och var barnvakt åt brorsans tonårskompisar.

Men jag kan visa nån från förra året istället.

M224

Citat från: Patrik skrivet 01 januari 2009, 12:08:45 PM
Tyvärr lite svårt när man sitter inne och är sjuk samt inte har något objektiv och var barnvakt åt brorsans tonårskompisar.

Men jag kan visa nån från förra året istället.

Inget objektiv? Är det utlånat?

Patrik

Citat från: M224 skrivet 01 januari 2009, 12:16:34 PM
Inget objektiv? Är det utlånat?

Nej, det är sålt.
Ska skaffa 24-105an igen när det är möjligt.