Dagen som gått 2008-12-30 [Bilder]

Startat av Nupski, 30 december 2008, 20:21:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Idag kom vintern till Göteborg. 1cm snö och noll snöberedskap  ;D första turen gled man lite varstans innan saltjouren vaknat.

Började dagen vid 06:20 och då fanns ingen möjlighet att med min mobiltelefon dokumetera dagens fordon. Började med ett pass med GS 562 en MAN A23 som jag tog på en dans med linje 90 och 190. 190 är en av mina favoriter du skall över Masthuggsberget meddelst boogie 15m eller ledbuss 18m innan du blåser utt till Volvo torslandaverken. Linje 60 som går normalt här körs med 12m bussar.

Sedan bar det av med GS 48 lite 90, 91 och 88. Här innan avfärd mot Frölunda Torg via Tångudden och Påvelund, när ljuset var hyffsat.

Efter rast blev det en uppnosig hashraket. Det bolmade bra ur stupröret på denna när man tryckte på  ;D.

Sista passet för dagen och nu börjar mörkret komma. GS 117 en MAN A78. Denna kärra är den som har 6st knappar för att styra belysningen inne och ute som är utspridda överallt på panelen. Vi står i slingan Hults By där någon placerat en transformatorstation och stolpe riktigt lyckat  ;D.

Reprisbild

Jona

Tack för trevligt bildsvep. Jag fick tyvärr nöjet idag och plumsa runt i ett tunt snötäcke när jag var runt i Göteborg med omgivning och fotade...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Simon A

olasand

Trevligt bildsvep! Men inte en bussmodel som man känner igen från Kruthusgatan...

A78:an ser ju minst sagt rörig ut. Och den har kvar C90:n också! Är den påväg att fasas ut? Trodde alla bussar skulle ha fått iTid nu till årsskiftet...

Nupski

Citat från: olasand skrivet 31 december 2008, 15:54:03 PM
Trevligt bildsvep! Men inte en bussmodel som man känner igen från Kruthusgatan...

A78:an ser ju minst sagt rörig ut. Och den har kvar C90:n också! Är den påväg att fasas ut? Trodde alla bussar skulle ha fått iTid nu till årsskiftet...

Som skrivit var det en reprisbild. Bussen har fått iTid.

olasand

Citat från: Tomas skrivet 30 december 2008, 20:21:07 PM
Reprisbild

Hrm.  :-[ -Ja där stod det ju!

Kan ju förresten förvarna om att jag snart kommer spy galla över iTid här på forumet. Behöver få ur mig en del som det inte är bra att bära på för länge...

Nupski

Citat från: olasand skrivet 01 januari 2009, 17:45:17 PM
Hrm.  :-[ -Ja där stod det ju!

Kan ju förresten förvarna om att jag snart kommer spy galla över iTid här på forumet. Behöver få ur mig en del som det inte är bra att bära på för länge...

Här har du en goding när det gäller iTid skyltning. När iTid precis hade anlänt med buller och bång kunde jag inte få min buss att skylta med vad jag ville så fram med handskriven lapp och Göteborgs Spårvägar i skyltkrukan lät bra  ;D. Har visat den innan men tycker den är skön vassego.