Leveranskörning Bröderna Enbergs Åkeri 9700H Face

Startat av Omni, 18 juli 2007, 13:01:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omni

Titta vad jag hittade vid Tönnebro Värdshus igår kväll :-)

Fredrik Mattsson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 18 juli 2007, 13:01:57 PM
Titta vad jag hittade vid Tönnebro Värdshus igår kväll :-)

passerade rondellen Björklinge 17:22

Omni

KRNI

Niklas Bygdestam

Citat från: KRNI skrivet 18 juli 2007, 14:33:58 PM
passerade rondellen Björklinge 17:22

Fin bussmodell!

Smaksak! Själv tycker jag att de nya 9700 ser gräsliga ut
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Krille

Se där, Enbergs åkeri. Påläng ligger väl utanför Kalix om jag inte är ute å seglar.
Man borde nog ta en tur uppöver när skolorna börjat om.

/K

Magnus

Nu vill vi ju se en i gods-utförande också :)

Byggs dessa i Finland?

Kinslayer

Ersa

Johan B

Vill ha! Ställ en sådann på min uppfart genast! Detta var bland det snyggaste jag sett på länge. Stora motorn är det också. Denna lack är oförskämmt snygg på 9700, både den gamla och den nya modellen. Det är ingen som råkat fota insidan också? 

Bussmicke

Det är bara fronten jag har svårt för men det är väl lika bra att vänja sig, kan ju inte påverka det dessvärre hur mycket jag än vill..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 16:11:42 PM
Det är bara fronten jag har svårt för men det är väl lika bra att vänja sig, kan ju inte påverka det dessvärre hur mycket jag än vill..

Du kan ju alltid tänka dig en Ej i trafik-skyltad MaxCi eller Neoplan Starliner II när du ser denna så kommer du snart ha övertygat dig själv om skönheten hos dessa bussar ;) ;D. Kan tycka att gamlingen såg mer ut som en buss, denna har mer personbil över sig men samtidigt tycker jag att designen förmedlar en exlusiv känsla som man annars bara får av betydligt dyrare bussar såsom Irizar PB och Setra Top Class 400. Är framförallt tacksam att Volvo inte hakat på rymdskeppstrenden. Sett Irisbus nya missfoster t ex?

Niklas Bygdestam

Citat från: Johan B skrivet 22 juli 2007, 16:22:14 PM
Du kan ju alltid tänka dig en Ej i trafik-skyltad MaxCi eller Neoplan Starliner II när du ser denna så kommer du snart ha övertygat dig själv om skönheten hos dessa bussar ;) ;D. Kan tycka att gamlingen såg mer ut som en buss, denna har mer personbil över sig men samtidigt tycker jag att designen förmedlar en exlusiv känsla som man annars bara får av betydligt dyrare bussar såsom Irizar PB och Setra Top Class 400. Är framförallt tacksam att Volvo inte hakat på rymdskeppstrenden. Sett Irisbus nya missfoster t ex?

Skönhet? Jag tycker att de här 9700 är rena rama missfostren. Otroligt fula! Starliner II tycker jag däremot är snygga och Irizar är också snygga
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon Bertilsson

Himla läcker modell! Den här färgsättningen gör sig dessutom helt ok på modellen, trots att den inte är så fantasifull.

Jan

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 juli 2007, 01:45:12 AM

Skönhet? Jag tycker att de här 9700 är rena rama missfostren. Otroligt fula! Starliner II tycker jag däremot är snygga och Irizar är också snygga

Jag känner till 2 ägare som valt bort nya 9700 för den fula fronten.
I branschen i 40 år