GUB:s nya MAN-ledbussar!

Startat av Niclas Rosenius, 17 juli 2007, 22:07:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Har fått bilder upplagda på Marcel v.d. Geugten sida med lite mer bilder på våra nya MAN-bussar på GUB.

http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p43264295.html

//Niclas

tobbe_uppsala

kan du inte ta en lika dan bild på serie 101-104 ( lika snett från sidan ) :);):D

Stefan P

Hej

Tack för bilden, men vad är det för blå buss som står bakom?

Stefan P

Mathias Rickman

Ser ut som en husbuss aktikt men det är bara niklas som viet om han har bild på den

yngrot

Trevligt bildsvep... vilken lyxig förarstol... hur funkar de i trafiken??  Ser fram mot när du kommer ner till Tranemo   linje nr bak är ju redan rätt ;D....  ps jo jag vet det är vanligt med linje 350 när bussen kommer från leverans...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Ax

Citat från: yngrot skrivet 10 juni 2008, 18:15:31 PM
Trevligt bildsvep... vilken lyxig förarstol... hur funkar de i trafiken??  Ser fram mot när du kommer ner till Tranemo   linje nr bak är ju redan rätt ;D....  ps jo jag vet det är vanligt med linje 350 när bussen kommer från leverans...

Hoppas inte dom är som dom andra nya MAN bussarnas stolar.

Även fast man har dom på hårdaste inställningen på fjädringen så flyger man över alla gupp.

Har inte dessa bälten på förarstolen?? Tyckte jag hörde nåt om det när jag gick utbildningen men det kanske inte var rätt.

Saknar bälten på förarstolen. Kändes mycket bättre när man hade det på swebus nya bussar. Kändes lite säkrare.

Oskar A

För att undvika eventuell förvirring så är bilderna som det länkas till tagna på bussarna som kom förra året. Dock är ju ytterligare tolv led samt fyra korta på ingång om inte alltför lång framtid.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ove Bojarp

Jag tycker den blå bussen har drag av Wiima eller DP i karosshänseende.
Är det en husbuss/bil så kan det ev vara en fd Postdiligens, fast ommålad.

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 10 juni 2008, 23:14:14 PM
För att undvika eventuell förvirring så är bilderna som det länkas till tagna på bussarna som kom förra året. Dock är ju ytterligare tolv led samt fyra korta på ingång om inte alltför lång framtid.

Innebär detta att Volvobussarna 300-304 nu försvinner?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mathias Rickman

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 juni 2008, 12:50:48 PM

Kolla den jag lag upp i stället om ni vill se det nya bussarna

Oskar A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 juni 2008, 12:50:48 PM

Som det är sagt ska inget försvinna eftersom man dels behöver lite större reservkapacitet och dels behöver bussar till utbildning.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/