Huvudmeny

Stulna bilder?

Startat av blubb, 17 juli 2007, 20:51:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

blubb

Peter L

Vi kan ju alltid hoppas att Björn och Andreas jobbar tillsammans med Bussmäklarna... annars är det riktigt illa!  :o

Walter

PÅ den positiva sidan så är ju copyrightinformationen med på bilderna, ska man stjäla bilder så kanske man tagit bort det?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Andreas Ljungqvist

Bilderna är utlånade med tillstånd till Thygessons med kravet om kvarstående © texten kvar... Allt i sin ordning, men tack för uppmärksammandet..

bjalle

Samma sak här men ett stort tack till att det uppmärksammas och hoppas att det kan fortsätta att uppmärksammas ifall det inte skulle vara lika mycket i sin ordning

Peter L

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 17 juli 2007, 23:20:49 PM
Bilderna är utlånade med tillstånd till Thygessons med kravet om kvarstående © texten kvar... Allt i sin ordning, men tack för uppmärksammandet..

Denna bild verkar dock sakna copyright-informationen, eller ser jag i syne?

http://www.blocket.se/vi/12507910.htm?ca=23_2_s

robbes

Citat från: Peter L skrivet 18 juli 2007, 11:52:20 AM
Denna bild verkar dock sakna copyright-informationen, eller ser jag i syne?

http://www.blocket.se/vi/12507910.htm?ca=23_2_s

om du kollar inredningsbilden står det copyrighten på den bilden o tom vilket bussföretag som har bussen o busens inventarienummer o datum bilden är tagen

Fredde

Ja, informationen ska ju bevaras i sitt ursprungsskick. Sen finns det medgivande för användningen. Historian borde ju vara intresant för en framtida köpare.

/Fredde

Magnus_J

en annan fråga..
varför maskerar man reg nummer. kan ju inte ta så lpång tid att ta reda på det om man skulle vilja veta det än då.

Ersa

Citat från: Magnus_J skrivet 18 juli 2007, 13:10:22 PM
en annan fråga..
varför maskerar man reg nummer. kan ju inte ta så lpång tid att ta reda på det om man skulle vilja veta det än då.

Precis min tanke. Som spekulant på ett fordon vill man ju helst se regnr i annonser för att kunna kolla upp lite fakta via Bilregistret, och se om det är värt att ringa på.

Jo

Citatvarför maskerar man reg nummer. kan ju inte ta så lpång tid att ta reda på det om man skulle vilja veta det än då.

Har väl gått lite inflation i det också. Från början var det ju mest två kategorier av bilsäljare som använde det. Dels de som i annonsen inte ville visa att det var ett importerat fordon vilket man med reg.nr. lätt kan kolla hos vv. (Ganska dumt eftersom köparen förmodligen tar reda på om fordonet är imp. eller ej i alla fall)

Den andra och där det enligt mig kan finnas en lite befogenhet är säljare som ska sälja lyxbilar eller bilar med dyrbar utrustning inte vill att potentiella kriminella ska få fram adressen till säljaren och komma och stjäla utrutning från fordonet tex. fälgar, specialbeställda vingar och annat.