Huvudmeny

Söndags gnetande

Startat av Jocke Selling, 23 december 2008, 14:55:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

I syfte att tjäna pengar, ställde jag klockan på 03:40. Strax efter 05 började mitt pass i Knutby.
Först in till Uppsala, sedan en rask Björkinge på "Ulla-Bella linjen" (åttaåttaåtta).
Klockan 08:05 bar det i väg mot Österbybruk, och nu började det dagas såpass att det gick att hala fram kameran.

Några fyndbilder från rampen i Bruket:

En buss som till stor del består av sin syster 4420, och blev en av de första att erhålla nya UL-lacken.

En buss som jag kört hem från Säffle nov-99:

Både 10:an och 11:an var här. 10:an tycks behöva nytt glas till skyltskåpet.

En Saab - boggie på min ära.

Avslutningsvis en bild från AR-terminalen i Knivsta, ty sedan blev det inte tid för bilder innan mörkret åter föll.

//Jocke

Bussmicke

Trevligt, Österby ser man inte bilder från var dag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Har ni el värmare i bussarna?

RoTe

Citat från: homer skrivet 23 december 2008, 20:34:19 PM
Har ni el värmare i bussarna?

Mindre depåer har oftast inte rampkoppling med varmvatten...

Mikael T Nilsson

Citat från: JoSe skrivet 23 december 2008, 14:55:47 PM
I syfte att tjäna pengar, ställde jag klockan på 03:40. Strax efter 05 började mitt pass i Knutby.
Först in till Uppsala, sedan en rask Björkinge på "Ulla-Bella linjen" (åttaåttaåtta).
Klockan 08:05 bar det i väg mot Österbybruk, och nu började det dagas såpass att det gick att hala fram kameran.

En buss som till stor del består av sin syster 4420, och blev en av de första att erhålla nya UL-lacken.

//Jocke

Mycket trevliga bilder från Österbybruk! Här kommer en bild på systervagnen 4420 då den fortfarande ingick i Swebus bussflotta och var "vid liv".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.