Första "riktiga" bilderna på nya MÄN i trafik =)

Startat av virtual1, 21 december 2008, 18:55:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...varav en riktigt taskig o tre halv-OK! - Jo, vet att en skymd bakändesbild sågs på forumet här, men det räknar jag inte som en "riktig" bild ;-) - förutom dessa nedan skymtades 7502 o 7507 i trafik med, 7507 var jag _så_ nära att få bild på, om inte jag haft dubbel otur o precis missade att hinna fram till bussen som bra länge stod i trafikkö ut mot Djurgården, o i exakt samma ögonblick då jag kommer jämnsides med den så släpper kön 8-[ - o då hade jag säkert ändå närmare fem minuter på mig att hinna fram till den då jag var en halvvägs till Styrmansgatans hållplats... - sen är den på väg till Skansen på linje 44, o jag hinner precis fram till Skansen med bussen bakom då den vänder o åker tillbaka, ljuset är så uselt ute då så den bild jag får på den är bara suddig! - tror att den ska stanna vid hpl Cirkus, men nej nej, o inte stannar den vid Gröna Lund heller så den hinner smita förbi mig totalt, suck 8-(- nåväl, hade IAF hyfsad tur, men ingen systemkamera med mig...






yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Yujin Zhang


Bussmicke

Trevligt, själv såg jag 7506 den korta stunden jag var inte, 7508 såg jag ej till.
Har en känsla att du kört på autoläge då de inte var så skarpa,

Tips, kör med sportprogram eller ställ slutartiden själv så ska du se det blir bättre.  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 21 december 2008, 21:25:54 PM
Trevligt, själv såg jag 7506 den korta stunden jag var inte, 7508 såg jag ej till.
Har en känsla att du kört på autoläge då de inte var så skarpa,

Tips, kör med sportprogram eller ställ slutartiden själv så ska du se det blir bättre.  ;)

FX35:an har inget manuellt läge så jag kan inte ställa slutartiden ;-) - visst kunde jag kört sportläge, men chansen är att bilden blivit tokigt mörk då istället, nåväl - var inte ute på fototur egentligen, men nu blev det några bilder ändå =) - ska nog ut i morgon med en vassare kamera istället ;-) - fast tack!

Bussmicke

Hade själv bara kompaktkaera idag och men solig ljusstark himmel och skugga nere på gatan kan man inte begära tip top-bilder..



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

O på tal om inget, vet någon om det finne ens en halvvettig förklaring varför alla 7XXX-serier hos Busslink (med undantag för 70XX) då, är ojämna nummer på andra siffran??? - varför inga 72XX, 74XX, 76XX?????

Bussmicke

Just ja, de detaljen har jag aldrig tänkt på men vi har ju 71 Maxci och 77 Neoplan..
72 fanns i Jönköping på några Volvostadsbussar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.