En MAN på sta'n. Busslink 7506.

Startat av Kristian, 20 december 2008, 18:37:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Inte är den vacker, inte... (Personlig åsikt)

Bilen rår jag inte över, det kom ett stim bilar vid tillfället och den här var minst ivägen.

Simon Bertilsson

Bussen är rätt snygg, men det är tråkigt att de fortfarande inte har insett att den vita transportskyddsplasten ska ryckas när man packar upp bussen ur förpackningen. Det förstör liksom hela intrycket...

Bussmicke

Värst vad ni klagar på det vita nuförtiden bara för att det går ta bort, förr när det vita var lackat fram/bak klagade ingen...
Förstår inte..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 december 2008, 19:00:10 PM
Värst vad ni klagar på det vita nuförtiden bara för att det går ta bort, förr när det vita var lackat fram/bak klagade ingen...
Förstår inte..

Därför att när Mans designrar ritade bussmodellen, så gjordes den med svart runt rutorna. Det harmoniserar med den övriga färgsättningen.
Att klistra över vitt, sabbar det hela. Vi kan jämföra med att om Skånetrafiken skulle göra likadant, så skulle det sitta en grön resp. gul dekal över det svarta.

Bussmicke

iofs sant,
Att konstruera en busstyp är en sak, hur olika designprog. ser ut är en annan.
Titta på Busslink 3217-3221 från Örebro baktill, där har man icke varit konsekvent hur man Lackerat.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Jag håller fullständigt med Simon på samtliga punkter!
Man borde ryckt av skyddsplasten när man packat upp bussen. Men visst...det är kanske billigare att låta tvättborstarna göra jobbet som på dom som redan levererats  :)

Nja...det ser ännu jäkligare ut framifrån och jag begriper inte hur man tänker. Vitt runt skyltskåp...visst...passar på en Scania CR112 eller en Volvo Säffle...men faktiskt inte på en MAN designmässigt...sorry

Fredde

Hade den varit stomlinjeblå hade ni sluppit se det vita, som inte finns på dessa bussar.

Personligen gillar jag skarpt designen på dessa bussar! Klupen på taket är kanske lite ovant i början, men det får man vänja sig vid.

Bussmicke

Designprogramet har varit samma i många år, varför ändra? ;)
//Bussmicke.

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 21 december 2008, 16:12:16 PM
Designprogramet har varit samma i många år, varför ändra? ;)

Borde inte trängselbussarna (Volvo/SL) med stora kåpan på taket ha vit tejp runt skyltskåpet?