Huvudmeny

Swebus har ny hemsida

Startat av Johan Hansson, 18 december 2008, 18:43:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Nu bli man länkad vidare till denna sida.
Det verkar som moderbolaget Concordia Bus har gjort en samlingsidan för samtliga länder som de verkar i.
Jag kan tillägga att bilderna på Swebus Sverige sidan är på bussförare och bussar i Halmstad.
Tappade hakan lite då jag jag fick se bilderna på bussförarna och några av resenärerna på bilderna då jag känner några av modellerna om man får kalla dem så.

http://www.concordiabus.com/sv/Swebus/

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Magnus

Intressant. Tydligen har Concordia vunnit en del avtal i Finland på sistone.. men min finska är inte så bra. Någon som vet mer om det?

Richard1250

Trevligt med bilder från Halmstad på Concordias hemsida  :)

homer

kul att man har valt en scania som första bild när man går in på hemsidan ;D passar ju bra för Swebus

Knut

Concordia har vunnet noen i Norge dette året også :D

Magnus

Citat från: Knut skrivet 18 december 2008, 22:43:46 PM
Concordia har vunnet noen i Norge dette året også :D

Vet du hur många bussar det handlar om i Enebakk och Nordhordland?

Jonas Gustafsson

En märklig sak är att bilden som ackompanjerar "Stadstrafik" under fliken "Erbjudanden" föreställer en MAN-ledbuss från Göteborgs Spårvägar...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ersa

Men nog blev det svårare att hitta lokal information nu. "Boka en buss" är det enda stället jag hittar med sådant. Dock var det bättre information om detta förr. Då fanns bilder på beställningsvagnarna, samt bilder på och telefonummer till beställningstrafiksansvariga i varje stort trafikområde.

http://www.concordiabus.com/sv/Swebus/Erbjudanden/Boka-en-buss/

Niklas Bygdestam

Kan den här hemsidan vara ett första steg att kanske döpa om Swebus till Concordia?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 19 december 2008, 21:25:07 PM
Men nog blev det svårare att hitta lokal information nu. "Boka en buss" är det enda stället jag hittar med sådant. Dock var det bättre information om detta förr. Då fanns bilder på beställningsvagnarna, samt bilder på och telefonummer till beställningstrafiksansvariga i varje stort trafikområde.

http://www.concordiabus.com/sv/Swebus/Erbjudanden/Boka-en-buss/
Det tog mig inte många sekunder att ta reda på kontaktväg för Swebusgaraget i t.ex Karlstad och följande länk blev resultatet.
Var detta något som Verspieder sökte eller kanske rentav något annat?
Karlstad
Umeå
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jonas Gustafsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 december 2008, 23:07:35 PM
Tror jag knappast, den enda orsaken till att man skulle skrota Swebus namnet är en eventuell utförsäljning av Expressen, Swebus Express är ett så väl inarbetat varumärke med stor goodwill men för att sälja det skulle resterande verksamhet knappast kunna behålla namnet Swebus längre.

Men tror varken att det ena eller det andra är aktuellt just nu.

Fast i Norge var ju Schöyens Bilcentraler ett urgammalt inarbetat namn? Eller hade inte namnet så bra rykte?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

homer

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 december 2008, 23:07:35 PM
Tror jag knappast, den enda orsaken till att man skulle skrota Swebus namnet är en eventuell utförsäljning av Expressen, Swebus Express är ett så väl inarbetat varumärke med stor goodwill men för att sälja det skulle resterande verksamhet knappast kunna behålla namnet Swebus längre.

Men tror varken att det ena eller det andra är aktuellt just nu.

kunde volvo sälja volvo så nog kan concordia sälja expressen allt.

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 december 2008, 23:02:42 PM
Det tog mig inte många sekunder att ta reda på kontaktväg för Swebusgaraget i t.ex Karlstad och följande länk blev resultatet.
Var detta något som Verspieder sökte eller kanske rentav något annat?
Karlstad
Umeå

Det är ju samma sida som jag snabbt hittade. Dock är informationen på dem sämre än den var förr.
Numera finns inga mobilnummer, inga bilder på beställningsansvariga och inga bilder på bussarna.