Huvudmeny

Bussen går till Slut

Startat av Tommy E, 16 december 2008, 21:10:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bergenga

Helt sikkert godt likt blant engelskspråklige reisende den destinasjonen. ;D
Mvh.
Øyvind Berg

Mikael Ringmarck

Det var roligare när man kunde skylta enbart Slut  ;)

HJP

Citat från: Øyvind Berg skrivet 16 december 2008, 21:35:52 PM
Helt sikkert godt likt blant engelskspråklige reisende den destinasjonen. ;D
Ha ha! Ja, när jag var på jobbet i somras, och körde X60 (lokaltåg i Stockholm), så kom det in två personer i hytten. De gjorde en undersökning om de nya tågsätten, som arbetsplats. Den ena var svensk, men den andra var en engelsk ung dam. Hon fotograferade den invändiga texten SLUTSTATION, som roade henne mycket  :)

HJP

Ersa

Påminner mig om skylten jag läst om på Avigsidan. "BAD HOTELL" stod det, vilket roade turister. Frågan är hur många nya gäster man fick?

Simon Bertilsson

Citat från: Verspieder skrivet 16 december 2008, 22:41:36 PM
Påminner mig om skylten jag läst om på Avigsidan. "BAD HOTELL" stod det, vilket roade turister. Frågan är hur många nya gäster man fick?

Eller vad sägs om den norska järnvägsstationen Hell? Där kan man förresten hitta "Gods expedition".  ;D

Bussmicke

Å fasen, den stationen var jag bara tvungen att hoopa av vid en gång och ta bild på medan tåget for ned på en sidobana innan det kom tillbaka efter en stund.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 december 2008, 22:43:20 PM
Eller vad sägs om den norska järnvägsstationen Hell? Där kan man förresten hitta "Gods expedition".  ;D

Til de som måtte lure så har det aldri vært korrekt norsk skrivemåte for godsekspedisjon. Men skiltet er visst gammelt, så de har hatt sansen for turisme ganske tidlig.

Hell Gods-Expidition, 06.06.06.

06.06.06 var dagen jeg syklet fra Trondheim til Hell ... og tok toget tilbake. 8)
Mvh.
Øyvind Berg

Kristofer

Mina utrikiska gäster roas alltid av skylten "Tofta Bad Camping"...
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Øyvind Berg skrivet 16 december 2008, 23:36:51 PM
Til de som måtte lure så har det aldri vært korrekt norsk skrivemåte for godsekspedisjon. Men skiltet er visst gammelt, så de har hatt sansen for turisme ganske tidlig.

Hell Gods-Expidition, 06.06.06.

06.06.06 var dagen jeg syklet fra Trondheim til Hell ... og tok toget tilbake. 8)

Skylten finns i alla fall omnämnd och avbildad redan i en engelskspråkig resehandbok från mitten av 1960-talet.