Bohuslän - Kungshamn/Smögen

Startat av Marc, 16 juli 2007, 14:43:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Så var det dags för nästa lilla nedslag i det bohusländska kustbandet.
Regnet stod definitivt på lur, då jag besökte Sotenäs förra veckan. Tänk vad man kan hinna med ett Regionen Runt på 24h...

Vi börjar väl i Smögen. Mängder med turister, främst norrmän i någon form av trendby som mest liknade en scen ur SOS-Segelsällskapsresan.

Tänk, än finns det ett fåtal av dessa härliga lackeringar kvar!

Sedan mot Kungshamn:

Hade tänkt att hinna med mer, men en större olycka på E6an vid Saltkällan och följdköer satte alla tidtabeller ur spel.

Fler bilder lär följa, men nu ska jag gästa Skåne ett par dagar!
/Marc

Karsten

Hur hinner du? Igår mötte jag dig i 1867 på Grisslingerakan, och nu är du på väg till Skåne!! Du måste nog utsättas för lite tvångsöl på någon tråkig uteservering tror jag....

Jan

Visst är det tråkigt att gamla Bohuslacken är på väg bort. >:(
I branschen i 40 år

Niklas Bygdestam

Citat från: Jan skrivet 16 juli 2007, 20:54:27 PM
Visst är det tråkigt att gamla Bohuslacken är på väg bort. >:(

Håller med. Den var fin och ger dessutom en känsla av kust och hav på ett fint sätt
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Marc

Citat från: Karsten skrivet 16 juli 2007, 14:54:44 PM
Hur hinner du? Igår mötte jag dig i 1867 på Grisslingerakan, och nu är du på väg till Skåne!! Du måste nog utsättas för lite tvångsöl på någon tråkig uteservering tror jag....
Hinner? :D
Under min Bohusläns resa hann jag med en natt i fyrvaktarbostaden vid Kullens fyr...om jag minns rätt så tror jag att jag var i Skåne då ::)
Idag en kvällstjänst i Ramsmora, i morgon stiger jag ur planet i Ängelholm 0815.
Det är GOTT om tid!! ;) Tvångsöl, gärna!