Huvudmeny

Busslink 5441.....

Startat av Kent Skoog, 16 december 2008, 18:02:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog


JAB

...med fel på fjädringen. ;)

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se


Karsten

Citat från: JAB skrivet 16 december 2008, 18:13:58 PM
...med fel på fjädringen. ;)

Det där är ett väldigt vanligt förekommande problem på Säffleledvagnar av den årgången. Hur kan det komma sig?

yngrot

Kanske just för det är en Säffle... ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Leif D

Citat från: Karsten skrivet 17 december 2008, 19:20:31 PM
Det där är ett väldigt vanligt förekommande problem på Säffleledvagnar av den årgången. Hur kan det komma sig?

Det där med felande nivåreglering, är väl inte speciellt för just Säffle, äben om de kanske är mer vanligt på dem.
Oftast handlar det ju om nivågivare som blir tröga och fastnar, så att bussen inte håller rätt nivå på luftfjädringen.
Orsak man kan tänka sej är ju att nivågivarna sitter utsatt och blir smutsiga av vägsmuts mm. Sen underhålls ju inte sånt som det borde förstås.
Säffle av den avbildade typen går ju ofta höga, spec i bakvagnen.  Säffle på B10L och B7L brukar ju däremot ofta va låga i bakvagnen. Mercedes O405GN är ofta höga både fram och bak. Många äldre OmniCity är också ofta höga, främst bak.
;-)