Ljus i mörkret, bildsvep från Skellefteå.

Startat av Jona, 15 december 2008, 17:52:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Var in till stan igår kväll och träffade Krille. Vi fotade inga bussar överhuvudtaget, utan igår nöjde vi oss med att fota Ljus i mörkret. Ett äldre halvtungt stativ med 2 miljoner val, allt inställdes med att skruva och vrida på olika skruvgängar osv. Med det gick vi runt i staden och och fotade litegran. Jag tänker bjuda på 3 bilder här och nu. Krille själv får sedan eventuellt visa några fler om han själv behagar.

Porten i muren runt Stadskyrkan. Jag har kyrkan i ryggen och fotar mot centrum. Gatan ni ser är Nygatan.

Nu har vi korsat väg E4 och här är det Holmströms El som ni ser. Jag vill inte betala deras elräkning...

Vänder man sig om och står utanför El-butikens skyltfönster och fotar västerut, mot centrum och Torget längs Nygatan så ser man följande.

Iso 200 och slutartiden varierar från 6 sekunder till upp mot typ 13. Bländaröppningen stog på F 22 till 25.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Jona

Citat från: Patrik skrivet 15 december 2008, 18:25:05 PM
Var är snön?  :o

Snön syns på första bilden. Men nygatan är uppvärmd så den saknar snö. Alla andra gator och platser hade en stor mängd snö...

/J
MVH Filosofen Jona

Patrik

Citat från: Jona skrivet 15 december 2008, 18:34:12 PM
Snön syns på första bilden. Men nygatan är uppvärmd så den saknar snö. Alla andra gator och platser hade en stor mängd snö...

/J

Jaha, då kanske man skulle lägga sig ner där och värma sig lite  ;)