Huvudmeny

En bild till Verspieder

Startat av Robban, 16 juli 2007, 08:01:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robban

Tänkte bidra med en bild från dom mörka skogarna i Roslagen.......eller?

Mvh
Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Ersa

Robban

Buss PC´n ville inte riktigt visa nåt bra linjenummer men bl.a Rimbo fick jag fram ändå.
Bilden är tagen ca 2mil söder om Filipstad i Lördags när jag var där på abonnemang, hade lite strötid över så det blev lite lekstuga.
Hade lånat 4974 i Råsta över helgen, en riktigt bra kärra att köra landsväg med.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Martin Maltkvist

Citat från: Robban skrivet 16 juli 2007, 22:03:49 PM
Buss PC´n ville inte riktigt visa nåt bra linjenummer men bl.a Rimbo fick jag fram ändå.
Bilden är tagen ca 2mil söder om Filipstad i Lördags när jag var där på abonnemang, hade lite strötid över så det blev lite lekstuga.
Hade lånat 4974 i Råsta över helgen, en riktigt bra kärra att köra landsväg med.

/Robban
---
Hur är motorvarvtalet vid t.ex 90 km/h?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Robban

Det låg runt 1500-2000 varv, tyst å fin strypt vid 100km/h
/R

Martin Maltkvist

Citat från: Robban skrivet 17 juli 2007, 23:48:09 PM
Det låg runt 1500-2000 varv, tyst å fin strypt vid 100km/h
/R
---
ZF-låda kanske?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Robban

Hmm kollade inte så noga men jag tror att det var det när jag tänker efter.
Den var i allafall riktigt bra å inte som om man lånat en kärra från innerstan dvs rattfrossa från 50km/h och uppåt sen knirr å knarr å gnissel från all lös inredning osv.

/R