Uppsala resecentrum hållplatserna Cx

Startat av RoTe, 14 december 2008, 17:38:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Det är rent livsfarligt att angöra dessa hållplatserna! Om man kör från fjalars gränd kommer man ha ett byggstaket på höger sida. Längs med det byggstaketet går det otroligt mycket människor. För att komma in till sin hållplats måste man svänga med fullt rattutslag vilket skickar ut bakändan ända mot staketet. Där är det kolsvart och otroligt svårt att se om någon människa springer mellan. Sedan går framänden på bussen över hela trottoaren vid hållplatsen och har man gjort allting i exakt rätt tid har man 2dm kvar mellan sidan av bussen och staketet som är så smart placerat på hållplatsen till vänster.
Vem har kommit på detta och varför tvingas vi stå ut med såna idiotkonstruktioner?

Björn Ax

Ja jag frågade detta då dessa hpl byggdes då jag jobbade på swebus.
det svaret jag fick från UL var att dom hade minsann testat att svänga in med alla sorters bussar och det fungerade bra enligt dom.

Jag har inte hört att det har hänt nån olycka där än så länge iaf. Så det fungerar väl bra.
Jag tog det väldigt lugnt där så det är väl så man måste göra. Som tur är slipper man dom hpl numera. :P