Några turer på linje 631 på Rådmansö (Roslagen)

Startat av Mikael T Nilsson, 15 juli 2007, 18:51:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några semesterbilder från Rådmansö i Roslagen från förra veckan. Busslink 4432 (som jag har en notering om är/var? placerad i Hallstavik). Här lastar bussen passagerare från skärgårdsbåten "Moneta" som just anlänt Räfsnäs från Fejan. Bussen skyltar om från "Rådmansö" till "Norrtälje" vid Räfsnäs brygga.

Vagn 4432 gick stadigt på 631:ans tur 12:25 från Norrtälje förra veckan. Här ser vi den vid Söderuddens vägskäl mitt i regnet.

En ledbusstur på linje 631 vid Räfsnäs brygga. Detta var turen 14:30 från Norrtälje. Det är väl numera en av Busslink Norrtäljes äldsta ledvagnar?

Slutligen vagn 5412 (även den en f.d. Hallstaviksvagn) vid Åkerö.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Citat från: Norrortsmicke skrivet 15 juli 2007, 18:51:59 PM

En ledbusstur på linje 631 vid Räfsnäs brygga. Detta var turen 14:30 från Norrtälje. Det är väl numera en av Busslink Norrtäljes äldsta ledvagnar?

Trevliga bilder. Jag tror att 4227 fortfarande har UL-utrustning vilket definitivt också 4229 har.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 15 juli 2007, 19:36:47 PM
Trevliga bilder. Jag tror att 4227 fortfarande har UL-utrustning vilket definitivt också 4229 har.

Tack för uppgifterna. 42xx-vagnarna lär väl vara kvar i trafik ett bra tag till.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.