Om upphandling Jönköping

Startat av Jens, 15 juli 2007, 17:48:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jens

Jag såg en artikel i Jönköpingsposten för någon vecka sen om den kommande upphandlingen av stadstrafiken som skall ske i höst (och jag kan inte se att man tagit upp den här). Största nyheten man framförde var att det inte kommer vara ledbussar på linje 2 längre (den linje som skall upphandlas som gasbussar också). Om detta innebär enkelbussar eller boggi-bussar istället framgick inte. Dock skulle trafiken göras tätare vissa tider istället, och man hoppas antagligen på mindre trafikproblem på vintern eftersom linje 2 har rejäla backar i båda ändar på linjen.

Milan

Ska man ta bort ledbussarna på linje 2?!
Vafan då..

Då förstör man hela konceptet som kom för drygt 12 år sedan. Jaja, vill man ha trånga bussar får man väl ha det. Personligen tycker jag det är smidigt med ledbuss. Boggi bussar är bara klumpiga, inget för linje 2.

//Milan

Axel

Citat från: Milan skrivet 15 juli 2007, 18:19:13 PM
Ska man ta bort ledbussarna på linje 2?!

Men dom kör ju redan med små bussar på linje 2. Det ser man ju nästan varje gång man är i residensstaden.

Knallhatt

Linje 2, tillsammans med linje 11 & 16, skall i upphandlingsmaterialet köras med normalbuss med biogasdrift.

*   2 (Gul) Dalvik – Centrum – Öxnehaga
* 11 Dalvik – Sveahäll
* 16 Dalvik – Hisingstorp

Linje 11 är en ny linje som beror på en omläggning av bland annat dagens linje 10. Vidare kommer linje 2 få utökad trafik med 10-minuterstrafik 6-18 måndag-fredag.

Milan

Citat från: Axel skrivet 18 juli 2007, 00:27:19 AM
Men dom kör ju redan med små bussar på linje 2. Det ser man ju nästan varje gång man är i residensstaden.

Absolut. Och varje gång man åker med dem trängs man som om klockan är 16:00 en fredag.