Huvudmeny

TG Resor.....

Startat av Kent Skoog, 08 december 2008, 18:31:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Stefan P

Hej

Är detta företag företag från Uppsala och har den resebyrå i Uppsala?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 08 december 2008, 18:44:16 PM
Hej

Är detta företag företag från Uppsala och har den resebyrå i Uppsala?

mvh Stefan P

Ja, telefonumret pekar på Uppsala men besöksadressen är en postbox. De har dock en intetsägande hemsida: http://www.tgresor.se/

Peter Erret

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 08 december 2008, 19:45:47 PM
Ja, telefonumret pekar på Uppsala men besöksadressen är en postbox. De har dock en intetsägande hemsida: http://www.tgresor.se/

Håller med, men alla hänvisningar, telefonnummer, pekar på Uppsala.

Muk

TG resor är från Uppsala. Om jag inte minns fel så startades det av sönerna till Folke Pettersson (Folkes flyg och bussresor).

Henasa

Jag har för mig att han hette Torsten/Tommy/Torbjörn Gustavsson men jag kan ha fel och blanda ihop det med någon annan.

/Henrik

Esbjörn

Jag har två bilder på bussen tagna 2004 (även då med TG-Resors dekor) och den tillhörde då Mats Busstrafik i Rättvik.

Ulf Rådeström

Citat från: Esbjörn skrivet 10 december 2008, 20:46:26 PM
Jag har två bilder på bussen tagna 2004 (även då med TG-Resors dekor) och den tillhörde då Mats Busstrafik i Rättvik.

Japp...stämmer det!
Och för att döda allas glädje som vet (?) något om företaget ovan så är följande fakta:

TG-Resor = Torsten & Göran...två bröder.
Torsten är den som fortfarande driver företaget. Man hade en resebyråbutik på Kungsgatan i Uppsala som man slog igen för ett år sedan, och numera är det "bara" gruppresor som sköts från ett kontor.

Man har aldrig haft några egna bussar, utan hyrt in andra företag, och haft några bussar målade för just TG-Resor.
Pusselbitarna kommer från namnet "Pusselbuss" vilket var ett tidigt arbetsnamn på företaget om jag inte minns helt fel.

Har för övrigt kört många trevliga resor för denna resebyrå  :)

//Uffe

Peter Öden

Hej !

Pusselbuss AB kom från Gävle och körde åt TG-Resor i Uppsala !

Mvh Peter Ö

Stefan P

Hej

Tack för alla svar.

mvh Stefan P