En liten gul fugl / vannløs servicebuss

Startat av Bergenga, 07 december 2008, 20:08:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

I København-området er det Anchersens Rute ApS som har vunnet kjøringen av servicebusser, som virker å være et ganske nytt tiltak her. De startet opp med trafikken i fjor høst, noen linjer kom til i år, og nye skal starte neste år. Anchersen Rute er et selskap startet av Anchersens Turistbusser ApS, som også er et av de kjente turbusselskapene i byen. Servicebussene er alle av typen Mercedes-Benz O530K Citaro. Det kom tre i fjor høst og tre i våres, og kommer sikkert noen flere når de neste linjene starter.

Bussen jeg fanget på kamera i går var en av de fra høsten 2007. Den gikk på rute 861, som går rundt i Vanløse-området, og passerer Damhussøen på en av utstikkerne på ruta. Akkurat hvor ruta går ellers vet jeg ikke. Legg merke til den store ansamlingen kosedyr i frontruta. :)

VN 96578 i Alekistevej, Valby, 06.12.2008.

Når jeg er inne på fugler så kan jeg jo også vise en annen fugl jeg tok bilde av på samme turen, en mere grå en. Denne gråhegren(fiskehejre på dansk) var særdeles tam, og jeg kom så nære den som 3m uten at den prøvde å stikke. Den var nok stukket av fra en liten dyrepark i nærheten, hvor disse fuglene hekker i hopetall.

Gråhegre ved Damhussøen, Valby, 06.12.2008.
Mvh.
Øyvind Berg

Ronni Svensson

Hej
På linket kan du se stoppesteder for Linie 861
http://www.moviatrafik.dk/koreplaner/sogeresultat/Pages/Linje.aspx?direction_gid=9012200086110000&line_name=861&active=2&linegid=9011200086100000
Til næste år skal Anchersen Rute også overtage kørsel på Linie 847 og 848 og 831 og 832 fra Arriva