Ett rum och ett annat rum

Startat av Hans Fredriksson, 07 december 2008, 19:22:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Ett rum på Tidaholms Stadshotell
och ett rum på Tidaholms slutna anstalt.

Simon Bertilsson

Hur kom du in på anstalten och fick plåta i en interns rum?

JDS

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 december 2008, 23:48:27 PM
Hur kom du in på anstalten och fick plåta i en interns rum?

Fyllde i färdskrivarbladet lite fel kanske?   ;D

Simon Bertilsson

Citat från: JDS skrivet 07 december 2008, 23:51:40 PM
Fyllde i färdskrivarbladet lite fel kanske?   ;D
:o

Jag glömde mina diagramblad hemma en gång, och fick 3000 spänn i böter för det. Något fängelsestraff blev det dock aldrig... ;)

Hans Fredriksson

Att boka rum på Tidaholmsanstalten en natt går inte för sig.
Man måste begå  brott som renderar i minst 2 års förvaring bakom lås och bom och då kan man få förmånen att bo i Tidaholm.

Jag rekommenderar livligt, inte att begå brott, utan besöka Tidaholms museum för att få  vetskap om fångvård, tändstickstillverkning, biltillverkning mm. Bilderna är fotade på Tidaholms museum.

Möllers

Om jag hade varit på hotel hade det varit lyx hotell för min del om jag skulle till Göteborg eller Stockholm själv  8)

jocks74

haha ja men inte leva där minst 2 år,bor jag nog hellre hemma :)

Möllers

Den första bilden sog okey ut med den andra bilden hade jag aldrig satt min fott i alls hade inte stog ut alls.

jocks74

haha oki du menade den första,jag misstog mig :)jo håller med den första hade gått an :)

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 08 december 2008, 00:01:31 AM
:o

Jag glömde mina diagramblad hemma en gång, och fick 3000 spänn i böter för det. Något fängelsestraff blev det dock aldrig... ;)

j***a otur att råka träffa på de just den gången.

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 10 december 2008, 17:31:36 PM
j***a otur att råka träffa på de just den gången.

Guess what!
Idag plockade de mig igen. Körde genom totalt tre poliskontroller idag, och den sista tog de in mig på. Då anmärkte de på att jag registrerat mina raster med fyrkanten, när jag borde gjort det med sängen. 3000 spänn och 28 minuters förlorad arbetstid gick det lös på...
Kollade ikväll när jag kom hem i min "Tung trafik" som jag pluggade teori på inför körkortet. Enligt den är visst fyrkanten giltig rast. Dvs, antingen har boken och skolan lärt mig fel, eller så hade poliserna fel. Det jobbiga är att jag skrev på botren på plats. >:(
Någon som vet om man kan överklaga?

JDS

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 10 december 2008, 22:28:58 PM
Guess what!
Idag plockade de mig igen. Körde genom totalt tre poliskontroller idag, och den sista tog de in mig på. Då anmärkte de på att jag registrerat mina raster med fyrkanten, när jag borde gjort det med sängen. 3000 spänn och 28 minuters förlorad arbetstid gick det lös på...
Kollade ikväll när jag kom hem i min "Tung trafik" som jag pluggade teori på inför körkortet. Enligt den är visst fyrkanten giltig rast. Dvs, antingen har boken och skolan lärt mig fel, eller så hade poliserna fel. Det jobbiga är att jag skrev på botren på plats. >:(

Har skrivit lite här:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=19154.msg136032;topicseen#msg136032

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 10 december 2008, 22:28:58 PM
Guess what!

En annan blev inplockad i förrgår av snapparen. Men som tur är så var alla blad som var med i ordning

Clabbe

Jag rekommenderar livligt, inte att begå brott, utan besöka Tidaholms museum för att få  vetskap om fångvård, tändstickstillverkning, biltillverkning mm. Bilderna är fotade på Tidaholms museum.

[/quote]

Jag undrar vad som finns i hotellets glas?

Clabbe

Guess what!
[/quote]

Det hade säkert blivit billigare att inte ha blad i alls