Huvudmeny

En Scania Maxci.

Startat av Möllers, 07 december 2008, 16:10:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Matte

Nja det vette f*n om det är det. Att jag inte tror det är för att det finns inte alls många Scania CN113CLL MaxCi som dom vart SL bussar som hade dom 2 positionsljusen som sitter vid Destinations skylten. Jag har under mina år som chaffis bara sett just sådana lampor på Busslinks 7100-7111. Och då är 7104 skrotad sedan ett par år tebaks.

Janne Rickman

Trycker man på inv.nr under bilden, så får man reda på vilken individ de är.

/Janne

Fredrik Mattsson

Citat från: Matte skrivet 07 december 2008, 16:38:22 PM
Nja det vette f*n om det är det. Att jag inte tror det är för att det finns inte alls många Scania CN113CLL MaxCi som dom vart SL bussar som hade dom 2 positionsljusen som sitter vid Destinations skylten. Jag har under mina år som chaffis bara sett just sådana lampor på Busslinks 7100-7111. Och då är 7104 skrotad sedan ett par år tebaks.

Trollhättans Trafik AB/Trollhättan 121
AB Linjebuss 1321
Connex Sverige AB 1321

Matte

Aha... JA då va det en buss från Trollhättans Trafik №1321. Det va det jag tyckte inte stämmde med att det va en ex SL buss.

Esbjörn

Så här såg Connex 1321 ut när den stod och inväntade export vid SeaWindterminalen i Värtan den 23 juni 2005.
Med tanke på färgen lär den senast ha kommit från antingen Västervik eller Oskarshamn - gissar på Västervik.

Bussmicke

Jag har ett vagt minne av den i Västervik. Troligen garaget
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.