Huvudmeny

Ännu mer Göteborg

Startat av Anders Forsberg, 06 december 2008, 22:22:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Jag fortsätter väl min allmänna visande av bilder från Göteborg. Åter en knippe bilder valda utan någon tanke eller tema.

Anders F

Detta är kanske en bild som skulle varit i den historiska delen, men det var spårarbeten och linje 3 ersattes melklan vagnhallen Majorna och Marklandsgatan med buss. Volvo/Wiima nr 111. När, ja det är det som jag tyvärr har varit dålig på att notera.

Brunnsparken och gasbuss nr 702.

När de första fyra 24 meters ledbussarna kom så skulle jag ta en bild av dessa. Hittade en bra viadukt att stå på. Skaffat mig tidtabell så jag visste när de gick, men....inte kom det någon lång ledbuss bara vanliga stombussar. Kallt, frös och allmänt sur...bara förnamnet. Men en bild blev det trots allt, men inte på den busstyp jag hade tänkt mig.

Linje 93 mot Hults By lämnar Frölunda Torg.

Linje 99 vid Frölunda Torg

Spårarbete i staden och bussar ersätter spårvagnarna. Bilden är från Korsvägen.

Linje 99 ute vid Lindholmen

En Van Oudsten på linje 402 vid Nils Ericsonsterminalen.

Redbergsplatsen med linje 60 och en lite mindre buss på linje 62.

Linje 760 närmar sig hållplatsen vid Sahlgrenska Sjukhuset

En bussförare på linje 34 försökte köra slalom efter Härlanda mellan spårvägens luftledningsstolpar med ett inte alltför gott ressultat. Spårvägstrafiken till/från Kålltorp och Östra Sjukhuset fick ersättas med buss. På bilden en rad bussar på väg ned mot Redbergsplatsen.

Bussmicke

Citat från: Anders Forsberg skrivet 06 december 2008, 22:22:13 PM
Jag fortsätter väl min allmänna visande av bilder från Göteborg. Åter en knippe bilder valda utan någon tanke eller tema.

Anders F

Detta är kanske en bild som skulle varit i den historiska delen, men det var spårarbeten och linje 3 ersattes melklan vagnhallen Majorna och Marklandsgatan med buss. Volvo/Wiima nr 111. När, ja det är det som jag tyvärr har varit dålig på att notera.

Ä men dra mej på en kälke, Här snackar vi buss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Forsberg

Man bugar och tackar, Micke.  ;D

yngrot

Trevliga bilder som vanligt Anders      men det heter väl Den Oudsten och inte Van????  eller somnna ;) du lite och drömmde om Van Hool ??? ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Anders Forsberg

Kan nog bara hålla med, det många bokstäver att hålla reda på.

Helt rätt
>
Anders